دلیل دیگر رشد غده سرطانی کشف شد

© Fotolia / Dan Raceدلیل دیگر رشد غده سرطانی کشف شد
دلیل دیگر رشد غده سرطانی کشف شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهی از دانشمندان سنگاپور، در طی یک تحقیق جدید معلوم نمودند که، محصولات غذایی باعث رشد یک نوع غده سرطانی خطرناک می گردند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه ملی سنگاپور معلوم نمودند که نانوذراتی آلوده به مواد غذایی، مکمل های غذایی، مواد کیمیاوی خانگی و مواد مخدر می توانند موجب ابتلا به یک نوع خاص از سرطان خطرناک شود. نتیجه این تحقیق در مجله علمی Phys.org منتشر شده است.
محققان به ویژه دریافتند که نانوذراتی که به عنوان وسیله مبارزه با تومورها به کار می روند، برعکس می توانند تشکیل متاستاز را تسریع کنند.
محققان در آزمایش انجام شده به این نتیجه رسیدند که ذرات ساخته شده از طلا، دی اکسید تیتان، نقره و دی اکسید سیلیکون قادرند نفوذ دارو ها به سلول های سرطانی از طریق عروق را ساده تر کنند.
این پدیده به نام NanoEL (نامیده می شود که ، گسترش سلول های تومور را به سایر بافت ها و اندام ها تسریع می کند که در غیر این صورت ممکن بود به تومورهای بدخیم دیگر قابل دسترسی باشد.
دانشمندان معتقد اند که، پدیده NanoEL رسیدن دارو به بافت سرطانی را آسان تر می کند. در حال حاضر محققان کار بر روی احیای کبد آسیب دیده با کمک ذرات نانو را ادامه می دهند.
این در حالیست که پژوهشگران در مطالعه اخیرشان به این نتیجه رسیده‌اند که مسکن‌هایی مانند آسپرین و ایبوپروفن می‌تواند شانس زنده ماندن بیماران مبتلا به سرطان سر و گردن را افزایش دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала