علت پیدایش اپیدمی سرطان اعلام شد

© Depositphotos.com / Ralwel علت پیدایش اپیدمی سرطان اعلام شد
علت پیدایش اپیدمی سرطان اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان امریکایی علت افزایش سریع سرطان در میان قشر جوان امریکا را کشف کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مدیکال اکسپرس، دانشمندان امریکایی با بررسی‌هایی که انجام دادند متوجه شدند که عامل اصلی افزایش سرطان در میان جوانان امریکایی، گسترش چاقی در میان آنها است.

محققان با بررسی های متداوم از سال ۱۹۹۵ تا سال ۲۰۱۵، متوجه شدند که تومورهای بدخیم که در مردان و زنان زیر ۵۰ سال رخ می‌دهد یکی از علل عوارض اضافه وزن است. در این مورد، سن کمتر با میزان بروز بالاتری همراه بود. در افراد ۴۵ تا ۴۹ ساله، میزان ابتلا به سرطان کبد در افرادی که اضافه وزن دارند هر سال به میزان یک در صد افزایش می‌یابد و برای کسانی که ۳۰ — ۳۴ ساله و ۲۵ — ۲۹ ساله هستند، این رقم به ترتیب بیش از دو برابر و چهار برابر می‌باشد.

علاوه بر این، در بین جوان‌ترین افراد نسل متولد میان سال‌های ۱۹۸۰ الی ۲۰۰۰، میزان بروز انواع دیگر سرطان در ارتباط با چاقی نیز بیشتر از همه سنین بود. تعداد بیماران مبتلا به سرطان کلیه به میزان ۶.۲۳ در صد، سرطان کیسه صفرا ۳.۷۱ در صد، سرطان مثانه ۳.۳۵ در صد و سرطان روده ۲.۴۱ در صد افزایش یافته است.

به طور مثال دلیل یکی از ۱۲ مورد سرطان در امریکا، اضافه وزن می‌باشد، در حالیکه در انگستان یکی از ۲۰ مورد به دلیل اضافه وزن می‌باشد.

قبل از این دانشمندان اسرائيلی وعده سپرده بودند که داروی موثر بیماری سرطان می‌سازند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала