نشست مسکو تلاش های صلح امریکا را تقویت خواهد کرد

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر نشست مسکو تلاش های صلح امریکا را تقویت خواهد کرد
نشست مسکو تلاش های صلح امریکا را تقویت خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شخصیت های سیاسی اشتراک کننده در نشست مسکو با انتشار بیانیه ای نشست مذکور را اولین گام برای آغاز پروسه گفتگوهای بین الافغانی در روند صلح دانستند.

به گزارش اسپوتنیک، هیئت افغانی شرکت کننده در مذاکرات بین الافغانی به رهبری حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور که قرار است در روز های 5 و 6 فبروری در مسکو برگزار گردد، امیدوار است که این نشست آغازی برای گفتگو های صلح و تکمیل کننده تلاش های ایالات متحده امریکا در این راستا باشد.
در اعلاميه آمده است که اين هیأت، متشکل از شخصیتها، نمایندگان احزاب و جریان های سیاسی افغانستان است که بنا به دعوت شورای جامعه افغان های مقیم روسیه، در نشست بین الافغانی صلح در شهر مسکو اشتراک ميکند.
در خبرنامه تذکر يافته که این نشست، در حقیقت اولین گام برای آغاز پروسه گفتگوهای بین الافغانی در روند صلح می باشد.
منبع افزوده است: "از آنجاییکه مردم افغانستان بی صبرانه منتظر پیشرفت های ملموس در گفتگو های صلح هستند٬ هیأت ما با احساس عمیق از رسالت تاریخی خود، در این گفتگوهای با اهمیت شرکت می کند."
در اعلاميه امده است که هدف از اشتراک در نشست مسکو، آغاز پروسه گفتگو های همه شمول بین الافغانی بوده که در آن، دفاع از دستاوردها و حفظ نظام جمهوری اسلامی، موسسات ملی و نهادهای دفاعی و امنیتی، موقف اساسی هیأت خواهد بود. 

کنفرانس بین الافغانی - افغانها را نزدیک میسازد - اسپوتنیک افغانستان
کنفرانس بین الافغانی - افغانها را نزدیک میسازد

در بیانیه همچنین آمده است: "با توجه به اهمیت تلاش های صلح ایالات متحده امریکا٬ ما امیدواریم تا نشست مسکو در راستای تشویق اجماع ملی و منطقوی در حمایت از تلاش های مذکور ممد و مکمِل واقع گردد."
حفظ و تقویت نظام جمهوری اسلامی، افغانستان خانه مشترک همه افغانها، پیروی از ارزش های اسلامی و ملی، تاکید بر حفظ حکومت مرکزی قوی و مردم سالار، تحکیم وحدت ملی و تامین عدالت اجتماعی، اصل بی طرفی افغانستان در تنازعات منطقوی و جهانی، و همخوانی پالیسی ها با معیارهای دنیای مترقی با حفظ ارزش های دینی و ملی.
همچنان در اعلاميه آمده است: "ما اشتراک در نشست مسکو را یک فرصت مهم برای آغاز گفتگوهای بین الافغانی تلقی کرده و چشم به راه تداوم و دستاوردهای مثبت این روند میباشیم. در این راستا ما از رهبری حکومت افغانستان میخواهیم تا با مشارکت نمایندگان با صلاحیت خود، نقش سازندهٔ شان را برای رسیدن به صلح پایدار و سراسری در کشور ادا نماید."
نشست مسکو در حالی برگزار می‌شود که طالبان از گفت‌وگوی مستقیم با حکومت افغانستان سر باز زده است. این گروه در نشست شش روزه‌اش با زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان گفته بود که از نظر آنان حکومت افغانستان نامشروع است و با آن مذاکره نمی‌کند.
روز دوشنبه نماینده گان گروه طالبانتأیید نمودند که برای اشتراک درین کنفرانس دعوت شده اند و هیئت ده نفری امارت اسلامی به ریاست شیر محمد عباس ستانکزی در این نشست اشتراک خواهند نمودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала