بهترین مکان برای استقرار راکت های امریکایی نامبرده شد

© Sputnik / Ilya Pitalevبهترین مکان برای استقرار راکت های امریکایی نامبرده شد
بهترین مکان برای استقرار راکت های امریکایی نامبرده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بر اساس گزارش رسانه های جاپانی، جزایر "کوریل" یک مکان ایده‌آل برای استقرار راکت های امریکایی در آسیا شمرده می شود.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه Japan Business Press جاپان نوشت: چهار جزیره زنجیره‌ای روسی کوریل، کوناشیر،ایتوروپ، هابومای و شیکوتان، که جاپان ادعای مالکیت بر آنها را دارد، یک مکان بسیار ایده‌آل و مناسب برای استقرار راکت های امریکایی بوده می تواند.
به عقیده نویسنده، این گام می تواند به بهترین وجه، ایالات متحده و جاپان را در برابر شلیک راکت های بالستیک حفاظت کند.
نویسنده این مقاله معتقد است که، برای افزایش شانس بهتر هنگام شلیک راکت بالستیک، ضربه بر اهداف را باید پس از پرتاب آن حتی قبل از جداسازی کلاهک ها، در مراحل اولیه وارد نمود. بنابراین،جزیره "ایتروپ" در کوریل، مناسب ترین محل برای استقرار چنین راکت ها می باشد.  

جزیره شیکوتان در استان ساخالین روسیه - اسپوتنیک افغانستان
شیکوتان “بهترین مکان” بزرگ ترین جزایر کوریل

روزنامه می نویسد: "راکت های پرتاب شده از کوریای شمالي به سمت ایالات متحده، از سراسر قلمرو پریمورسکی "روسیه" پرواز خواهد کرد. بنابراین هنگام شلیک راکت بالستیک قاره پیما، ، لازم است كه راکت از نقطه اي كه در شمال شرقي هوكايدو واقع شده است، پرتاب شود.
در مقاله همچنین گفته می شود که جزیره "ایتروپ" کوریل نیز به سیستم های دافع هوای امریکایی نیاز دارد تا بتواند اروپا را در برابر ایران محافظت کند.
روزنامه جاپانی اعتراف می کند که این امر به ایالات متحده امکان آنرا فراهم می کند که نیروی اقیانوس آرام بندر ولادیوستوک را مسدود کند.با داشتن این چهار جزیره، روسیه کنترل جزیره کاترین — میان جزایر Kunashir و Iturup، که دسترسی به دریای آزاد را فراهم می کند در اختیار دارد.
برعلاوه به گفته روزنامه، استقرار سیستم های دافع هوای امریکایی در این منطقه اجازه می دهد که در صورت شلیک راکت های روسی از دریای اختسک سریعا واکنش صورت گیرد
مالکیت بر جزایر کوریل یکی از مسائلی است که روسیه و جاپان همواره بر سر آن اختلاف نظر داشته‌اند.
جزایر مسکونی کوریل شامل کوناشیر،ایتوروپ، هابومای و شیکوتان، از یک سو به دلیل برخورداری ازمنابع نفت و گازو نیز ذخایر آبزیان و ازسوی دیگر واقع شدن در اقیانوس آرام از موقعیت راهبردی برای روسیه و جاپان برخوردار است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала