منافع پاکستان از برگزاری نشست های صلح طالبان و امریکا

© AFP 2023 / MARK RALSTONمنافع پاکستان از برگزاری نشست های صلح طالبان و امریکا
منافع پاکستان از برگزاری نشست  های صلح طالبان و امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه پاکستانی تودی نوشته است که طالبان در مذاکرات صلح منافع پاکستان را می‌خواهند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه های پاکستانی، چند روز پس از خواست طالبان مبنی بر منحل شدن ساختار نیروهای امنیتی و دفاعی افغان، رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند، طالبان علاوه بر منافع این گروه در مذاکرات صلح، منافع پاکستان را نیز در نظر دارند.
روزنامه پاکستانی تودی در مورد نشست اخیر نمایندگان امریکا و طالبان نوشته است، نگرانی‌های پاکستان نیز در آجندای نشست قطر شامل شده بود.
این روزنامه افزوده است که طالبان علاوه برمنافع خود در مذاکرات صلح منافع پاکستان را نیز در نظر دارند.  

صالح: صلح پاکستان، تجزیه غیر رسمی افغانستان خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
امرالله صالح: کلید صلح در راولپندی است نه در کابل

رسانه‎‌های پاکستانی گزارش کرده اند که لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه امریکا در سفر اخیر خود به اسلام‌آباد، در مورد احتمال امضای قرارداد تجارت آزاد با مقامات پاکستانی گفتگو کرده است.
نشریۀ داون گزارش کرده که آقای گراهام به مقامات پاکستانی گفته است که این قرارداد در صورتی که پاکستان گروه طالبان را وادار به توقف جنگ در افغانستان کند، امضا خواهد شد.
دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا کمک‌های ملیارد دالری کشورش به پاکستان را متوقف کرده و گفته است که این کشور باید در مبارزه علیه تروریزم جدی‌تر عمل کند.
رسانه های پاکستانی درحالی از در نظر داشتن منافع پاکستان در مذاکرات صلح افغانستان خبر داده است که چند روز پیش شیر محمد استانکزی رییس پیشین دفتر سیاسی طالبان گفته بود پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح باید ساختار اردوی ملی، پولیس ملی و امنیت ملی افغانستان که به دست امریکا ساخته شده، منحل شوند.
مقام‌های افغان در واکنش به این خواست طالبان گفته‌اند، انحلال ساختار نیروهای امنیتی و دفاعی خواست طالبان نه بل خواست پاکستان است.
رییس جمهورغنی در واکنش به اظهارات این عضو ارشد طالبان گفته که به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد به بهانه صلح به نیروهای امنیتی و دفاعی صدمه بزنند.
عبدالله عبدالله، رییس اجراییه کشور روز گذشته در نشستی با مدیران رسانه‌ها گفت پاکستان خواستار نظام ضعیف در افغانستان است.
پاکستان همواره از سوی مقام‌های افغان به حمایت و تجهیز طالبان در افغانستان متهم است. ادعای که اسلام‌آباد آن را رد می‌کند.
از سوی‌هم جنرال قمر جاوید باجوه رییس ستاد ارتش پاکستان روز گذشته در دیدار با فرماندهان قول اردو‌های ارتش این کشور روی پروسه صلح افغانستان صحبت کرده و گفته است که دسیسه‌های دشمنان علیه پاکستان در حال ناکام شدن است. این نظامی پاکستانی به صورت مشخص از دشمنان پاکستان نام نبرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала