عطامحمد نور از شرایط برای توافق به حکومت انتقالی نام برد

© Sputnik / Khaibar Akifiعطا محمد نور در نشست بین‌الافغانی در مسکو
عطا محمد نور در نشست بین‌الافغانی در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عطامحمد نور، رئيس اجراییه حزب جمعیت اسلامی افغانستان و یکی از اشتراک‌کنندگان نشست بین‌الافغانی در مسکو، قبل از آغاز این نشست به سوالات خبرنگاران جواب داد.

به گزارش اسپوتنیک، عطامحمد نور، رئيس اجراییه حزب جمعیت اسلامی افغانستان در جواب اینکه آیا انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در ماه جولای سال جاری برگزار خواهد شد، گفت: "بستگی به نتیجه پروسه صلح دارد، اگر پروسه صلح نتیجه بدهد، ممکن انتخابات عقب برود".

شیر محمد عباس استانکزی و محمد محقق در نشست بین‌الافغانی در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
رسیدن سیاسیون افغان و نمایندگان طالبان به محل نشست بین‌الافغانی در مسکو+ ویدیو

وی در جواب به اینکه آیا رئیس جمهور غنی یکبار دیگر قدرت را بدست خواهد گرفت، گفت: "قدرت را ملت بدست خواهد گرفت، آنچه به خیر تمام شود، و قانون حرف اول را خواهد زد".

آقای نور با در نظر داشت نشست تعارفی که اشتراک‌کنندگان این نشست با هم داشتند، درمورد نتیجهٔ احتمالی آن گفت: "من واقعن از فضای پیش‌آمده بسیار خرسند هستم، فضا کاملاً صمیمی بود، افغانی و بین‌الافغانی بود، صحبت‌های هردو طرف که صحبت‌های ابتداییه و تعارفی بود. من باور به این دارم که افکار برای آوردن صلح بسیار نزدیک است، یک ابتکار بسیار خوب و در تاریخ افغانستان یک نقطهٔ عطف است".

آقای نور در جواب به اینکه آیا در این نشست تعارفی در مورد ایجاد حکومت موقت صحبت شده است یا خیر گفت: "نخیر، درمورد حکومت موقت یا انتقالی تا هنوز بحث نشده، کنفرانس اصلی پسان‌تر شروع می‌شود و در صورتیکه ما به توافقی دست پیدا کنم که آن به صلح می‌انجامد و به جنگ نقطه پایان می‌گذارد، حکومت انتقالی که طالبان در قدرت سیاسی آن شریک شوند و جنگ ختم شود، به آن موافقه خواهیم کرد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала