استانکزی از آمادگی طالبان برای شرکت در نشست بعدی مسکو خبر داد+ ویدیو

© اسپوتنیک - افغانستاناستانکزی از آمادگی طالبان برای شرکت در نشست بعدی مسکوخبرداد
استانکزی از آمادگی طالبان برای شرکت در نشست بعدی مسکوخبرداد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شیر عباس استانکزی رئیس هسئت طالبان در نشست بین الافغانی مسکو گفت این گروه آماده است در صورت دریافت دعوتنامه از سوی روسیه در نشست بعدی "فرمت مسکو" شرکت کنند.

به گزارش اسپوتنیک، شیر محمد عباس استانکزی، رئیس هیئت طالبان در نشست بین الافغانی مسکو گفت که در صورتی که روسیه خواسته باشد، این گروه آماده است در نشست آینده مسکو در مورد صلح افغانستان، شرکت کند.
استانکزی گفت: "اگر دعوت‌نامه مربوط را دریافت کنیم دراین مورد غور خواهیم کرد".

مسئله راه اندازی یک گفتگوی صلح مستقیم میان نیروهای مخالف در افغانستان در مکان های مختلف مرد بحث قرار گرفته است. یکی ازاین گونه نشست ها از جمله مسکو در تاریخ نهم نوامبر در یک قالب بسته برگزار شد.

این نخستین بار بود که یک هیئت از دفتر سیاسی جنبش طالبان در دوحه در جلسه بین المللی به این سطح شرکت کرد. از افغانستان، شورای عالی صلح که موضع خود را به عنوان میانجی میان دولت و نیرو های مخالف اعلام نموده است، شرکت نمود.

 

امروز (سه شنبه، ۵ فبروری/ ۱۶ دلو) نشست بین‌الافغانی در مسکو افتتاح شد.گروه ده نفری طالبان به رهبری شیر محمد عباس استانکزی نیز در محل برگزاری این نشست حضور یافته است.
این نشست برای دو روز به اشتراک حامد کرزی، عطامحمد نور، محمد محقق، محمد اسماعیل خان، عبدالطیف پدرام و ده‌ها تن از سیاسیون دیگر افغان، برگزار می‌شود.
گفته می‌شود در این نشست نمایندگان اتحادیه‌های افغان‌ها در ایران، پاکستان و شماری از کشورهای مشترک‌المنافع، نیز شرکت خواهند داشت.
شرکت کنندگان این نشست می‌گویند که در این نشست آجندای مشخصی وجود ندارد و بیشتر کوشیده خواهد شد تا به طالبان فهمانده شود که در روند گفت وگوهای صلح دست آوردهای سال‌های پسین باید حفظ شوند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала