ترس و هراس ناتو از تانک های روسیه

© Ministry of Defence of the Russian Federationترس و هراس ناتو از تانک های روسیه
ترس و هراس ناتو از تانک های روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در صورت وقوع جنگ جهانی سوم، ارتش روسیه در یک زمان کوتاه تمام نیروهای ناتو در اروپا را نابود خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه Daily Star کارشناس نظامی پتر میاکلا، که در تجزیه و تحلیل تکنیک جنگی روسیه و کشور های اسکاندیناوی تخصص دارد معتقد است که، در صورت وقوع جنگ جهانی سوم، ارتش روسیه در یک زمان کوتاه تمام نیروهای ناتو در اروپا را نابود خواهد کرد.
کارشناس به ویژه تانک های ارتش روسیه را مورد توجه قرار داده می گوید که این تانک ها به طور جدی، توانایی های ارتش کشور های ناتو را زیر سوال می برد.  

اعتراف امریکا به برتری تانک روسی  آرماتا - اسپوتنیک افغانستان
"اعتراف امریکا به برتری تانک روسی "آرماتا

وی این نکته را خاطر نشان ساخت، با وجود این واقعیت که تانک های روسیه در زمان شوروی سابق ساخته شده اند، دارای تشکل متنوع بوده و تهدید بزرگ برای دشمن می باشند.
علاوه بر این، کارشناس یادآور می شود که بیشتر کشورهای ناتو کاهش فراوانی داشته اند که این امر باعث شده تا در ارتش برخی از آنها فقط از چند نوع، و در بعضی موارد فقط از یک مدل تانک استفاده صورت گیرد.
وی معتقد است که به علت عدم تقارن نظامی، نیروهای روسیه به آسانی می توانند نیروهای ناتو را در صورت درگیری جنگ جهانی سوم شکست دهند.
کارشناس در ادامه می افزاید: "تاکتیک روسیه این است که نیروی کوبنده را در منطقه اصلی جنگ تمرکز می دهد و قطعات کوچک تانک دشمن، برای مقاومت در برابر این نیرو ها توان مقابله را نخواهند داشت".
به گفته وی، ارتش روسیه در مقایسه با نیرو های نظامی اتحادیه اروپا از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است.
کارشناس باور دارد که، در یک جنگ مدرن، تانک های پیشرفته تر غربی، معرض حملات تانک های بی شمار روسیه قرار خواهند گرفت، که با حملات گسترده توپخانه و راکت ها همراه خواهد بود. در چنین حالت نیرو های غربی، فرصت کمتر برای دفاع در اختیار خواهند داشت.
میاکلا به ویژه کمبودی های تسلیحات توپخانه و همچنین شمار کم نیروهای اتحاد اروپا را یادآور شد. با این حال، وی ابراز امیدواری نموده گفت، که غرب از تمام نقاط ضعف خود آگاه است و اقدامات لازم را برای "شکل دادن نیروهای قوی تر در منطقه" اجرا خواهد کرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала