هشدار امریکا در خصوص احیای دوباره د اعش در سوریه

© AFP 2023 / Noorullah ShirzadaБоевики ИГ (террористическая организация, запрещена в РФ) и движения "Талибан" в полицейском отделении в Афганистане
Боевики ИГ (террористическая организация, запрещена в РФ) и движения Талибан в полицейском отделении в Афганистане - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده نیروهای مسلح ایالات متحده در خاورمیانه گفت که پس از خروج نیروهای امریکایی از سوریه، داعش می تواند کنترل این کشور را دوباره به دست گیرد .

به گزارش اسپوتنیک، جوزف ووتل؛ فرمانده نیرو های ایالات متحده در خاور میانه معتقد است که؛ نیرو های داعش هنوز هم "به اندازه کافی قدرت " دارند، بنابراین به مبارزه دوامدار علیه آنها ضرورت است.
به گفته این جنرال ارتش امریکا، داعش اکنون حدود 50 متر مربع خاک این کشور را در اختیار دارد، در حالی که قبلااین گروه 85 هزارکیلومترمربع را کنترل می کرد.
جوزف ووتل در جلسه استماع روز سه‌شنبه در کنگره گفت که مأموریت نظامیان امریکا در عراق تغییری نکرده و این مأموریت به اطلاع دولت عراق رسیده است. ووتل ادعا کرد نظامیان امریکایی برای همکاری با ارتش عراق در مبارزه با تروریسم و گروه داعش در این کشور حضور دارند.
ویدر عین حال، به طور کلی اطمینان داد که ایالات متحده "حضور کافی در منطقه را حفظ خواهد کرد تا بقایای داعش را از بین ببرد و اطمینان حاصل کند که آنها باز نخواهند گشت."
مقام‌های وزارت خارجه آمریکا هم روز دوشنبه در جمع خبرنگاران تأکید کردند که مأموریت 5200 نظامی امریکا در عراق به تلاش ادعایی برای شکست داعش مربوط می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала