اعتراف پاپ فرانسیس به تجاوز به راهبه ها

© REUTERS / Stefano Rellandini پاپ فرانسیس ترامپ را با هیتلر مقایسه کرد
پاپ فرانسیس ترامپ را با هیتلر مقایسه کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان، برای نخستین بار اعتراف کرد که کشیش ها و اسقف های کاتولیک راهبه های این کلیسا را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، پاپ فرانسیس در بازگشت از امارات متحده عربی در جمع خبرنگاران در هواپیما به این موضوع اعتراف کرد که برخی کشیش‌ها زنان روحانی و راهبه را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند.
این اعتراف پس از آن صورت گرفت که مجله زنان واتیکان یادداشتی را در مورد آزار جنسی و جسمی زنان راهبه به دست اعضای کلیسا منتشر کرد. 

Папа Римский Франциск - اسپوتنیک افغانستان
نامه "معشوقه‌های پنهانی" به پاپ فرانسیس

پاپ فرانسیس همچنین گفت: نمی‌توانیم بگوییم آزار راهبه‌ها در کلیساها وجود ندارد چرا که این موضوع وجود دارد و چندین کشیش نیز به همین خاطر معلق شده‌اند اما باید بگویم که به دنبال مقابله با این پدیده هم هستیم.
او گفت که پیشتر، پاپ بندیکت شانزدهم، تعدادی از جماعت‎های مذهبی کاتولیک را به خاطر آزارهایی که به حد "برده داری جنسی" رسیده بود منحل کرده است.
پاپ فرانسیس گفت: "پاپ بندیکت شجاعت آن را داشت که یک جامعه مذهبی زنان را منحل کند زیرا در سطوح خاصی برده داری زنان وارد آن شده بود — برده داری. حتی تا حد برده داری جنسی در بین کشیشان و بنیانگذار آن."
پاپ فرانسیس همچنین احتمال داد که آزارهای جنسی همچنان در کلیسای کاتولیک ادامه داشته باشد.
او گفت: "من فکر می کنم که این (آزارها) همچنان در جریان باشد زیرا این چیزی نیست که به خودی خود برود."
موضوع آزار جنسی زنان در کلیسای کاتولیک پس از آن در رسانه ها منعکس شد که سال گذشته راهبه ای یک اسقف هندی را به تجاوز جنسی متهم کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала