پمپئو: ما باید داعش را به صورت نهائی شکست دهیم

© AP Photo / Andrew Harnikپمپئو: ما باید داعش را به صورت نهائی شکست دهیم
پمپئو: ما باید داعش را به صورت نهائی شکست دهیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه ایالات متحده امریکا در سخنرانی خود در نشست وزرای خارجه کشورهای «ائتلاف بین‌المللی ضد داعش» در واشنگتن، خواهان کمک‌های بیشتر در مبارزه با داعش از کشورها شد و اضافه کرد که ما باید داعش را به‌صورت نهائی شکست دهیم.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا در سخنرانی خود در نشست وزرای امور خارجه کشورهای «ائتلاف بین‌المللی ضد داعش» در واشنگتن، خواهان کمک‌های بیشتری کشورها در مبارزه با داعش شد.
پیش از این، یک مقام عالی رتبه در وزارت امور خارجه امریکا به خبرنگاران گفت بود که «ائتلاف بین‌المللی ضد داعش» برای کمک به عراق در امر مبارزه به داعش و دو باره بازگرداندن مناطق از گیر داعش، به منابع مالی کمبود است.
امروز چهارشنبه در واشنگتن، نشست نشست وزرای امور خارجه کشورهای «ائتلاف بین‌المللی ضد داعش» برگزار شد.
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا در سخنرانی افتتاحیه این نشست به اهداف چهارگانه ائتلاف علیه داعش اشاره کرد.
هدف اول این ائتلاف را شکست داعش، هدف دوم حمایت از دولت عراق برای مبارزه با تروریست، هدف سوم امنیت مرزی و مشارکت برای دستگیری و محاکمه اعضای باقیمانده داعش و هدف چهارم و نهایی را به پیشبرد عدالت برای قربانیان اشاره کرد.
پیش از این، به تاریخ 12 جولای سال 2018 وزرای امور خارجه کشورهای «ائتلاف بین‌المللی ضد داعش» در بروکسل ملاقات کردند. در تاریخ 19 دسمبر سال گذشته، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، در اقدامی غیرمنتظره اعلام کرد که حدود دو هزار نظامی اعزامی به سوریه را از آن کشور خارج می‌کند. نقش اصلی این افراد کمک مستشاری و حمایت از نیروهای عمدتا کرد سوری در مقابله با داعش بوده است. این تصمیم با اعلام نارضایی شماری از مقامات ارشد ایالات متحده مواجه شد و وزیر دفاع امریکا و رئیس دفتر او هم از سمت‌های خود کناره‌گیری کردند. این تصمیم شگفتی و نگرانی برخی از متحدان ایالات متحده از جمله اسرائیل را هم در پی داشت.
تصمیم ناگهانی دونالد ترامپ مبنی بر خروج نیروهای امریکایی از سوریه انتقاد فراوان حزب جمهوری‌خواه و دموکرات را به همراه داشته است. فرانسه و بریتانیا نیز ادعای ترامپ در مورد شکست داعش در سوریه را نادرست خوانده‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала