اعتراف هولناک نظامیان انگلیسی به کشتن نوجوانان افغان

© AP Photo / Manish Swarupاعتراف هولناک نظامیان انگلیسی به کشتن نوجوانان افغان
اعتراف هولناک نظامیان انگلیسی به کشتن نوجوانان افغان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برخی نظامیان انگلیسی که در عراق و افغانستان حضور داشته اند، اعتراف نمودند تا کنون به دفعات در جریان عملیات دراین کشور ها در محلات مسکونی به نوجوانان و کودکان شلیک مستقیم کرده‌اند

  به گزارش اسپوتنیک، برخی نظامیان انگلیسی در گفت‌وگویی اعتراف کردند که در جریان حضور در عراق و افغانستان به غیرنظامیان به ویژه کودکان و نوجوانان شلیک کرده و باعث کشته شدن آن‌ها شده‌اند.
این نظامیان گفته‌اند، فرماندهان آنان پیش از شلیک مجوز لازم را برای شلیک به سمت کسانی که ابراز و یا وسایل مشکوک داشتند، به آن‌ها داده بودند.
با این حال یکی از این نظامیان در گفتگوی خود اذعان داشته اگرچه ما به برخی از کسانی که مشکوک بودیم، شلیک کردیم، اما در واقع بعضی از آن‌ها چیزی به جز تلفن همراه با خود نداشتند.
این نظامی انگلیسی در ادامه اظهارات خود، اعتراف کرده اقداماتشان در عراق و افغانستان در شرایط هرج و مرج و بی قانونی بوده و آن‌ها حتی در این شرایط بارها مجبور به کشتن پیرمردها و جوانان شده‌اند.
این نظامی انگلیسی ادامه داد: "ما پیرمردان و جوانان را کشتیم. این موردی است که خود شاهد بودم. من هرگز چنین بی‌قانونی را ندیدم".
یک نظامی سابق نیروی دریایی انگلیس نیز به یاد می‌آورد که یکی از افسرانش به یک پسر هشت ساله افغان زمانی که پدر این بچه در حال حمل جسد دیگر پسر مرده خویش بود، شلیک کرد. یکی دیگر از نظامیان سابق انگلیسی نیز گفت: "فرماندهان ما می‌گفتند که اگر تحقیقاتی در این زمینه منتشر شود، از شما محافظت می‌کنیم. آن‌ها فقط در کلام می‌گفتند شما واقعاً زندگی خود را در معرض خطر قرار دادید."
در حال حاضر هزار و 100 نظامی انگلیسی در چارچوب ماموریت «حمایت قاطع» مسئولیت آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای امنیتی افغان را برعهده دارند و این کشور پس از امریکا و آلمان بیشترین نیروهای خارجی مستقر در افغانستان را دارد. انگلیس در زمان حمله به عراق 9 هزار سرباز در این کشور مستقر کرد.
"دونالد ترامپ" رئیس جمهور امریکا اخیراً از خارج کردن نظامیان امریکا از سوریه و کاهش تعداد نظامیان کشورش در افغانستان خبر داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала