فهرست ابتدایی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد

© Photo / I E C A / I E C Aفهرست ابتدایی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد
فهرست ابتدایی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل انتخابات فهرست ابتدایی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را روز سه‌شنبه ۱۶ دلو اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالعزیز ابراهیمی، معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات، به ۸صبح گفت که هیچ یک از ۱۸ نامزد انتخابات ریاست جمهوری از فهرست ابتدایی بازنمانده است.
محمداشرف غنی، عبدالله عبدالله، محمدحنیف اتمر،‌ رحمت‌الله نبیل، احمدولی مسعود، عبداللطیف پدرام، عبدالحکیم تورسن، سیدنورالله جلیلی، عنایت‌الله حفیظ، زلمی رسول، نورالحق علومی، محمدشهاب حکیمی، فرامرز تمنا، محمدابراهیم الکوزی، نورالرحمان لیوال و شیدامحمد ابدالی، گلبدین حکمتیار و غلام فاروق نجرابی بر اساس فهرست ابتدایی صلاحیت نامزدی را در انتخابات ریاست جمهوری پیدا کرده‌‎اند.
کمیسیون مستقل انتخابات فهرست ابتدایی نامزدان را به کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌فرستد تا این کمیسیون پس از ثبت شکایات در برابر نامزدان و نیز بررسی این شکایات، فهرست نهایی نامزدان را ترتیب کند.
روند نام‌نویسی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ ۱۳ جدی آغاز شد و تا آخر همین ماه ادامه یافت.
بر اساس قانون اساسی و قانون انتخابات، نامزدان انتخابات ریاست جمهوری باید مسلمان و شهروند افغانستان باشند. هم‌چنان تا روز نام‌نویسی برای انتخابات حداقل چهل ساله باشند و هنگام نام‌نویسی، فهرست ۱۰۰ هزار حمایت‌کننده را همراه با تضمین یک میلیون افغانی به کمیسیون مستقل انتخابات بسپارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала