شکایت حکومت افغانستان دربارۀ سفر طالبان به مسکو به سازمان ملل

© AP Photo / Ronald ZakШтаб-квартирой ООН в Вене
Штаб-квартирой ООН в Вене - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظیف الله سالارزی، معاون نماینده‌گی همیشه‌گی افغانستان در سازمان ملل متحد این شکایت حکومت افغانستان به سازمان ملل را تأیید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های کابل، حکومت افغانستان، در بارۀ سفر برخی از اعضای طالبان به روسیه، به سازمان ملل متحد شکایت کرده است.علت شکایت حکومت افغانستان این بوده است که روسیه به آن اعضای هیئت گفت وگوکنندۀ طالبان اجازه سفر به مسکو داده‌است که نام‌های آنان در فهرست سیاه سازمان ملل متحد شامل اند.
روسیه به روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفتۀ جاری، از یک نشستی میزبانی کرد که در آن ده نمایندۀ طالبان به رهبری شیرمحمد عباس ستانکزی، رییس پیشین دفترسیاسی طالبان در قطر و نیز سیاسیون افغانستان شرکت کرده بودند.
نظیف الله سالارزی، معاون نماینده‌گی همیشه‌گی افغانستان در سازمان ملل متحد این شکایت حکومت افغانستان به سازمان ملل، در گفت‌وگو با طلوع‌نیوز، تأیید می‌کند.
اما، هارون چخانسوری، سخن‌گوی رییس جمهورغنی در این باره می‌گوید که موضع‌گیری کابل در برابر برگزاری نشست مسکو، چیزی است که در اعلامیۀ آن تذکر یافته است.
در اعلامیۀ حکومت افغانستان، نشست مسکو یک بحث سیاسی و علمی گفته شده و افزوده شده که نتایج این نشست اجرایی نیستند.
حکومت افغانستان اما در نشست مسکو دعوت نشده بود و نماینده‌یی در این نشست نداشت. این در حالی است که در چهار دور نشست نماینده‌گان طالبان و ایالات متحده نیز در غیبت حکومت افغانستان برگزار شد.
اشتراک کنندگان در پایان این نشست دو روزه (16 و17 دلو) دیدگاه‌های شان را در یک قطع نامۀ نُه ماده‌یی همه‌گانی ساختند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала