کابلوف: روسیه آمادۀ کمک به امریکا در روند مذاکره با طالبان است

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر کابلوف: روسیه آمادۀ کمک به امریکا در روند مذاکره با طالبان است
کابلوف: روسیه آمادۀ کمک به امریکا در روند مذاکره با طالبان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان می‌گوید که مسکو آماده است واشنتگن را در پیشرفت روند مذاکره با طالبان برای رسیدن به توافق بر خروج نیروهای نظامی شان از افغانستان کمک کند.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان گفت که مسکو آماده است واشنگتن را در پیشرفت روند مذاکره با طالبان برای رسیدن به توافق بر خروج نیروهای نظامی شان از افغانستان کمک کند.

توضیحات مسکو در بارهٔ تماس با طالبان - اسپوتنیک افغانستان
توضیحات مسکو در بارهٔ تماس با طالبان

کابلوف گفت: «ما آماده‌ایم برای پیشبرد این روند به آنها کمک کنیم که به یک توافق کامل دست پیدا کنند. اما اگر امریکا می‌خواهد نیروهایش را از خاک افغانستان بیرون کند و پایگاه نظامیش‌ در افغانستان باشد. ما نمی‌توانیم انیجا دستیار نیستیم. خواست طالبان روشن است که این اتفاق نخواهد افتاد و همچنان افغان‌ها این مسئله را هم نمی‌خواهند».
پیش از این، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان گفت که مسکو تماس خود را با گروه طالبان متوقف نکرده و همچنان قصد ادامه تماس با آنها را دارد.
به گفته وی، مذاکره یک‌طرفه تنها (دولت افغانستان) بدون گروه درگیر در افغانستان ممکن نیست به موفقیت دست پیدا کرد به همین خاطر ما با گروه طالبان در تماس استیم.
کابلوف گفت: «چگونه با یکی از طرف‌های درگیر گفتگو کرد تا صلح برقرار شود؟ این کار امکان ندارد. امریکا گفتگو می‌کند و هم گفتگو خواهیم کرد».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала