اشرف غنی: هرکس در برابر دولت سلاح برداشت نابودش کنید

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر اشرف غنی: هرکس در برابر دولت سلاح برداشت نابودش کنید
اشرف غنی: هرکس در برابر دولت سلاح برداشت نابودش کنید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس‌جمهور غنی بر جدیت در برابر سلاح بدستان مخالف دولت تأکید دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، آقای اشرف غنی، که پس از چاشت روز پنج‌شنبه (۱۸دلو) در مراسم «اختتامیۀ سیمینار رهنمودی و ارزیابی کارکردهای یک‌سالۀ پولیس قطعات خاص وزارت امور داخله» سخن می‌زد، گفت: «هر آن کسی‌که در مقابل دولت دست به سلاح می‌برد، دشمن است و نابودش کنید».
آقای غنی افزود: «من از جملۀ کسانی نیستم که یک روز آنان را دوست می‌خوانند و روز دیگر دشمن، زیرا تعریف من از دشمن واضح است و اعمال‌شان ثابت می‌سازد که دشمنان اند».
او اما تأکید کرد که باید از تلفات غیرنظامیان جلوگیری شود و نیروهای امنیتی این مهم را به هدف مهم سال آیندۀ شان درنظر بگیرند.
رییس‌جمهور غنی، دربارۀ صلح نیز سخن زد. او گفت که صلح را از موقف قدرت می‌خواهد و هیچ‌گاهی آن را گدایی نخواهد کرد: «ما صلح می‌خواهیم، مگر صلح از موقف ضعیف نه، بلکه به‌قوت و شمشیر شما [نیروهای قطعات خاص] به‌دست می‌آید. در حضور و موجودیت شما، دولت صلح را گدایی نمی‌کند و نه هم در موقف ضعیف هستیم. ما صلح باعزت می‌خواهیم، صلحی که موجودیت نیروهای ما را قانون مشخص‌کرده و روی آنان سرمایه‌گذاری شده‌است».
این گفته‌های رییس‌جمهور در حالی بیان می‌‎شوند که به تازه‌گی نشستی دربارۀ صلح افغانستان در مسکو برگزار شد و در آن نماینده‌گان احزاب و سیاسیون افغانستان و نیز نماینده‌گان طالبان برای دو روز رأی‌زنی کردند.
اشتراک کنندگان در پایان این نشست دو روزه (16 و17 دلو) دیدگاه‌های شان را در یک قطع نامۀ نُه ماده‌یی همه‌گانی ساختند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала