کرزی: امریکایی ها از خاک افغانستان دفاع کرده نتوانستند

© Sputnik / P. Mamaghaniکرزی: امریکایی ها از خاک افغانستان دفاع کرده نتوانستند
کرزی: امریکایی ها از خاک افغانستان دفاع کرده نتوانستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین افغانستان میگوید که افغان ها باید خودشان از خاک خود دفاع نمایند.

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان و یکی از اشتراک کنندگان نشست بین الافغانی در مسکو در مصاحبه اختصاصی با آژانس خبری اسپوتنیک در جواب سوالی که آیا افغانستان توانایی دفاع از سرحدات خود را دارد و یا اینکه پایگاه های نظامی امریکا باید حفظ شوند، اظهار داشت که دفاع از افغانستان وظیفه افغان ها است.

کرزی: «افغانستان باید توانایی حفاظت سرحدات خود را داشته باشد. دفاع از خاک مان وظیفه خود ما است و هیچ خارجی نمیتواند که خاک ما را نگاه کند، دیدیم که نشد. ولی اگر امریکا میخواهد در افغانستان پایگاه داشته باشد باید به ملت افغانستان مراجعه کند و این تصمیم را باید لویه جرگه مردم افغانستان بگیرد. نظامیان امریکایی نه تنها نتوانستند از ما دفاع کنند، بلکه متاسفانه باعث آزار دهات و مردم افغانستان گردیدند.»

وی افزود که حکومت و مردم افغانستان باید به جهان اطمینان بدهند که هیچ تهدیدی از خاک افغانستان منشا نخواهد گرفت

کرزی: «مسئولیت ما مردم افغانستان است تا به کشورهای همسایه و جهان اطمینان بدهیم که از خاک ما کسی متضرر نخواهد شد. هیچ گروه تروریستی و افراطی، هیچ حلقه مخرب در افغانستان جای پای پیدا کرده نمیتواند و از افغانستان بیرون رفته نمیتواند. این وظیفه ملی ما مردم افغانستان است و ما مکلف هستیم به جامعه جهانی این تضمین را بدهیم.»

یادآروی میکنیم، سه شنبه (۵ فبروری) نشست بزرگ چهره‌های تاثیرگذار جامعه افغانی و نمایندگان گروه طالبان درمورد صلح افغانستان در مسکو برگزار شد.

گفتگو ویژه با حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان عنقریب در سایت «اسپوتنیک افغانستان» منتشر خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала