امریکا از دادن پاتریوت به ترکیه احتملا منصرف می شود

© AP Photo / Mindaugas Kulbisامریکا از دادن پاتریوت به ترکیه احتملا منصرف می شود
امریکا از دادن پاتریوت به ترکیه احتملا منصرف می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا ممکن از پیشنهاد خود به ترکیه در رابطه با تحویل سیستم راکتی ضد هوایی Patriot ، منصرف شود، اگر انقره از خرید روسیه «اس- 400» خود داری نکند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه حریت، ایالات متحده پیشنهاد خود در خصوص تحویل سیستم پدافند هوایی پاتریوت به ترکیه را پس خواهند گرفت، اگر ترکیه از خرید سامانه پدافند هوایی «اس-400» روسیه خودداری نکند.
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرده بود که ترکیه از خرید «اس-400» روسیه خودداری نخواهد کرد، حتی اگر «پاتریوت» های امریکایی را خریداری کند، زیرا این دو موضوع به یکدیگر ربطی ندارند.
یک مقام امریکایی در این خصوص گفت: «اگر ترکیه به فرایند خرید دستگاه دافع هوایی «اس-400» روسی ادامه بدهد، ما نمی توانیم «پاتریوت» را به ترکیه بفروشیم. ما نگران آن هستیم که خریداری اس-400 توسط ترکیه، شرکت ترکیه در برنامه «جنگنده های نسل پنجم» را به خطر خواهد انداخت و باعث وضع تحریم ها مطابق با قوانین ما تحت عنوان CAATSA مقابله با دشمنان امریکا با استفاده از ابزار تحریمی خواهد شد. ما از این قانون در رابطه با ایران استفاده می کنیم».
پبش از این، آژانس همکاری دفاعی و امنیتی پنتاگون اطلاع داد که وزارت خارجه امریکا معامله با ترکیه در خصوص فروش سیستم دافع هوایی «پاتریوت» با تجهیزات مربوطه به قیمت مجموعی 3 میلیارد و 500 میلیون دالر را مورد تأیید قرار داده است. ترکیه خرید 4 سیستم با 20 دستگاه پرتاب و 80 راکت را درخواست کرده بود.
روزنامه ترکی با استناد به منبع آگاه گزارش داده بود که ترکیه توصیه امریکا در رابطه با خود داری از خرید «اس-400» روسی در عوض دریافت پاتریوت را رد کرده است.
شایان ذکر است که دستگاه دافع هوایی روسی از هر لحاظ نسبت به سیستم مشابه امریکایی بهتر است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала