روسیه می تواند در خروج قوای امریکا از افغانستان مساعدت نماید

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر ضیمر کابولوف نماینده خاص رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان
ضیمر کابولوف نماینده خاص رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کابولوف: روسیه آماده است به امریکا در عودت نیروهای این کشور از افغانستان مساعدت نماید.

به گزراش اسپوتنیک، ضیمر کابولوف نماینده خاص رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، مدیر بخش دوم آسیا، وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشته است که امریکائی ها دیر یا زود افغانستان را ترک خواهند کرد و روسیه آماده است در این زمینه به امریکا کمک نماید.
"وی گفت: "آنها باید دیر یا زود افغانستان را ترک کنند و این باید بدون از دست دادن چهره امریکا در منطقه صورت بگیرد. ما آماده هستیم تا آنجا که می توانیم، برای کمک به دستیابی به توافق همکاری نمایم".
کابولوف افزود، همانطور که می گویند، باید جبران خساره ضروف شکسته در افغانستان را پرداخت، اکنون افغانستان به بازسازی نیاز دارد. صدها ملیارد دالر در افغانستان مصرف شده است، اما نتیجه آن مشاهده نمی گردد. حامیان افغانستان باید رفتار متفاوت در مقابل افغانستان داشته باشند، و دولت آینده افغانستان باید مسئولیت پذیری کمک های خارجی را بپذیرد.
وی گفت که میخواهد باور نماید که دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا قسمیکه اظهار داشته است، نیروهای امریکایی را از افغانستان خارج می نماید "اگر این را با منطق قابل فهم توجیه کند، حداقل برای من، یک گام در مسیر درست است.
وی افزود که در جریان 17 سال، یک تریلیون دالر در افغانستان مصرف شده، بیش از 2300 سرباز امریکائی کشته شده است، این همه خسارات و تلفات برای چه صورت گرفته است؟ برای این واقعیت که جنگ در افغانستان ادامه دارد و آنها خون را ریخته اند. "
قابل یادآوری است که پیشتر، ترامپ گفت که ایالات متحده قصد دارد نیروهای نظامی خود را از افغانستان خارج کند، مشروط به این که مقامات این کشور موفق به تشکیل توافق در مورد صلح با ستیزه جویان جنبش طالبان شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала