عربستان توسط اروپا به فهرست سیاه پولشویی اضافه می شود

© AP Photo / Michael Sohnعربستان توسط اروپا به فهرست سیاه پولشویی اضافه می شود
عربستان توسط اروپا به فهرست سیاه پولشویی اضافه می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون اروپا در آینده نزدیک نام عربستان و پاناما را به فهرست سیاه کشورهایی که در زمینه مقابله با پولشویی ناکام بوده اند، اضافه خواهد کرد.
مسی متهم به پولشویی و تقلب شد - اسپوتنیک افغانستان
مسی متهم به پولشویی و تقلب شد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم به استناد از رویترز، روزنامه فایننشال تایمز امروز جمعه به نقل از منابع آگاه اتحادیه اروپا نوشت: کمیسیون اروپا در حال برنامه ریزی برای قراردادن نام عربستان سعودی و پاناما در فهرست سیاه کشورهایی است که در مقابله با پولشویی ناموفق بوده اند.

این گزارش افزود: اتحادیه اروپا در حالی قصد دارد نام این دو کشور را به فهرست سیاه پولشویی اضافه کند که آلمان، فرانسه و انگلیس با این اقدام مخالفت کرده اند.

این فهرست شامل عربستان سعودی و 20 کشور دیگر است که در زمینه مقابله با انتقال غیرقانونی پول ناموفق بوده و در این خصوص شکست خورده اند.

یادآوری می کنیم، که پول‌شویی به انگلیسی: Money Laundering تبدیل سود حاصل از خلافکاری و فساد به دارایی‌های به ظاهر مشروع است. در فرایند پول‌شویی، پول حاصل از اقدامات غیرقانونی تبدیل به پول یا ثروتی می‌شود که در ظاهر از راه‌های قانونی بدست آمده‌است و به این طریق «پول شسته شده» وارد اقتصاد می‌شود. در بسیاری از سیستم‌های قانونی و مشروع، قواعد پولشویی با روش‌های دیگر تبهکاری مالی و تجارتی تلفیق شده‌است. بیشتر قوانین ضد پولشویی به صورت آشکار با پولشویی تلفیق شده‌اند. برخی از کشورها پولشویی را تحت عنوان مبهم کردن منشأ منابع مالی تعریف می‌کنند. کشورهایی دیگر پولشویی را پولِ حاصل از فعالیتی می‌دانند که ممکن است در نقطه از کشور مشروع باشد اما در نقطه‌ای ای دیگر فساد و نامشروع تلقی شود. نقدهایی بر قوانین ضد پولشویی توسط مفسرانی وارد شده‌است که عقیده دارند این پهنهٔ وسیع فعالیت‌های ضد پولشویی، در خارج یا داخل کشور بیشتر مانند یک عقیده یا نظریه مالی است و جنبهٔ عملی و کاربردی ندارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала