امریکا در کشاکش مذاکرات صلح حملات هوایی خود را بالای طالبان افزایش داده است

© REUTERS / Nikola Solicامریکا در کشاکش مذاکرات صلح حملات هوایی خود را بالای طالبان افزایش داده است
امریکا در کشاکش مذاکرات صلح حملات هوایی خود را بالای طالبان افزایش داده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنتاگون حملات هوایی و حملات توسط نیروی ویژه اش را بر رهبران و ستیزه جویان گروه طالبان در افغانستان افزایش داده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه امریکایی نیویورک تایمز نوشت: حملات هوایی و عملیات های ویژه به بالاترین سطح اش پس از سال 2014 رسیده است. مقام های وزارت دفاع ایالات متحده امریکا این حملات را به عنوان یکسری از حملات هماهنگ به رهبران و ستیزه جویان طالبان توصیف کرده اند.

Самолет F-16 американских ВВС - اسپوتنیک افغانستان
افزایش حملات هوایی نیروهای امریکایی پس از به قدرت رسیدن ترامپ و عواقب آن

همانطور که روزنامه می نویسد، این اقدامات با هدف فشار مذاکره کنندگان امریکایی در مذاکرات صلح با طالبان است.

دو مقام ارشد افغانستان به روزنامه گفته اند، که طالبان در جریان مذاکرات، از افزایش حملات هوایی شکایت داشتند.

این روزنامه با اشاره به اطلاعات ارتش امریکا گزارش می دهد، که در سال گذشته ایالات متحده امریکا بیش از هفت هزار بمب، راکت و مهمات دیگر را بر افراط گرایان در افغانستان پرتاب کرده است، که این آمار تقریبا سه برابر بیشتر از سال 2014 است.

به گفته ارتش، از ماه سپتمبر 2018، ایالات متحده نزدیک به 2.1 هزار حمله هوایی و توپخانه ای انجام داده است. همچنین از ماه سپتمبر 2018 تا اوایل ماه فیبروری سال روان، نیروهای ویژه امریکا و افغاستان عملیات مشترک شان را بیش از دو برابر نسبت به دوره پنج ماهه سال گذشته افزایش داده اند.

پیش از این، نماینده جنبش طالبان، مولوی عبدالسلام حنفی، در نشست بین المللی مسکو اعلام کرد، که در مذاکرات قطر، ایالات متحده امریکا به طالبان وعده داده است، که تا پایان ماه اپریل نیمی از نیروهای خود را از افغانستان بیرون کند. اما ایالات متحده امریکا این را انکار می کند. نماینده وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا درباره تاریخ کاهش احتمالی حضور نظامی امریکا در افغانستان موافقت نکرده است. طوری که خلیلزاد در یکی از پست های تویتری اش این را تایید کرد.

یادآوری می کنیم، که نیروهای ایالات متحده امریکا از سال 2001 تاکنون در افغانستان حضور دارند و آنها عملیات های شان را بر ضد گروه های تروریستی داعش و طالبان انجام می دهند. ایالات متحده امریکا هم اکنون در حال مذاکره با گروه طالبان است. در آخر ماه جنوری سال روان دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا گفت، که در صورت توافق صلح برای حل و فصل مسئله افغانستان، آماده است تا نیروهایش را از این کشور بیرون کند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала