اشرف غنی به طالبان: قانون اساسی افغانستان وارداتی نه، بل ملی است

© Photo / ARG / ARGاشرف غنی به طالبان: قانون اساسی افغانستان وارداتی نه، بل ملی است
اشرف غنی به طالبان: قانون اساسی افغانستان وارداتی نه، بل ملی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور افغانستان در پاسخ به طالبان می‌گوید که کسانی که گفته است قانون اساسی افغانستان وارداتی است، از وضعیت این کشور باخبر نیستند و باید ثابت کنیم که قانون اساسی ملی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ارگ، محمداشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان امروز شنبه در مراسم معرفی اجمل احمد سرپرست تازۀ وزارت صنعت و تجارت و شهردار جدید کابل گفت: «کسانی که از این کشور خبرندارند، تهدید می‌کنند که قانون اساسی افغانستان وارداتی است، امروز برشان ثابت کنید که قانون اساسی افغانستان ملی است و مردم افغانستان…آینده نگر استند».
وی همچنان می‌گوید که افغانستان امروز با افغانستان بیست سال پیش تفاوت دارد.
پیش از این، عباس استانکزی، رئیس‌ هیات گفت‌وگوکننده‌ی طالبان در نشست مسکو گفته بود که قانون اساسی کنونی از غرب روبرداری شده و اعتبار ندارد.

اشرف غنی: هرکس در برابر دولت سلاح برداشت نابودش کنید - اسپوتنیک افغانستان
اشرف غنی: هرکس در برابر دولت سلاح برداشت نابودش کنید

آقای غنی همچنین در این مراسم به شهردار جدید پایتخت دستور می‌دهد که باید در شش ماه آینده، باشندگان کابل، گواه تغییر محسوسی در سطح شهر باشند و «شهرهای افغانستان نباید به نسخه‌ی بدل پشاور و یا مشهد… بدل شود».
به گفته‌ی آقای غنی، هم‌اکنون شهرداری‌های افغانستان قابل مقایسه با شهرداری‌ های کشورهای همسایه نیست و باید ساختار آن مطابق با قرن 21 به‌روز شود.
ارگ به نقل از رئیس‌جمهور افزوده است که معماری ما باید فرهنگ اسلامی و ملی را منعکس نموده و شهرها نمایندگی از فرهنگ ما نمایند.
از سویی، میزان صادرات افغانستان نیز به گفته‌ی رئیس‌جمهور، تا شش سال دیگر به چهار تا هشت میلیارد دالر در سال خواهد رسید.

در خبرنامه ارگ آمده است: رئیس‌جمهور گفت که اجمل احمدی مانند عبدالحمید زابلی، در هماهنگی و همکاری با سکتور خصوصی، افغانستان را از یک کشور وارداتی به یک کشور صادراتی مبدل خواهد کرد. در نتیجه همکاری خوب و کار نزدیک با سکتور خصوصی، صادرات افغانستان تا سال 2024 به 8 میلیارد دالر افزایش یافته می تواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала