طرح دولت برای اصلاح قوانین انتخاباتی / افزایش اختیارات رئیس جمهور

© Photo / I E C A / I E C Aکمیسیون مستقل انتخابات
کمیسیون مستقل انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی اعتراضات گسترده از عملکرد کمیسیون انتخابات، ارگ ریاست جمهوری اعلام کرد که مسوده تعدیل قانون انتخابات پس از مشوره و رایزنی با سیاسیون و احزاب سیاسی آماده شده است.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور کشور در نشست مشورتی با نامزدهای انتخاباتی و رهبران احزاب سیاسی طرح اصلاحات در قوانین انتخاباتی و تغییر در نحوه گزینش اعضای کمیسیون انتخابات این کشور را ارائه کرده است.
در این طرح، کمیته گزینش اعضای کمیسیون انتخابات افغانستان حذف شده و صلاحیت تعیین اعضای کمیسیون انتخابات به رئیس جمهور افغانستان اختصاص یافته است.
در طرح پیشنهادی اشرف غنی صلاحیت گزینش روسای کمیسیون‌های انتخاباتی نیز به رئیس جمهور اختصاص یافته است.
پیش از این روسای کمیسیون انتخابات و کمیسیون شکایات انتخابات از سوی اعضای این کمیسیون تعیین می‌شدند.
در این نشست نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و نمایندگان احزاب پیشنهادهایشان را درباره چگونگی اعمال اصلاحات در قوانین انتخاباتی ارائه کردند.
قرار شد کمیته فنی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و نمایندگان احزاب سیاسی کشور طرح اصلاحات در قوانین انتخاباتی را که ارگ ریاست جمهوری افغانستان ارائه کرده است بررسی کند.
نشست فیصله کرد، یک کمیته تخنیکی که در ترکیب آن نمایندگان کاندیدان، احزاب سیاسی و نهادهای جامعه مدنی مرتبط به انتخابات شامل باشند، طی دو روز روی مسودۀ مذکور بحث نموده و آن را نهایی سازند.
این در حالی است که نهادهای ناظر بر انتخابات و احزاب سیاسی پیش از این نسبت به اصلاحات یکجانبه در قوانین انتخاباتی به ارگ ریاست جمهوری این کشور هشدار داده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала