به ۸۰ نامزد برنده انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان اعتبار نامه داده شد

© Photo / IEC Afghanistan Facebookبه ۸۰ نامزد برنده انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان اعتبار نامه داده شد
به ۸۰ نامزد برنده انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان اعتبار نامه داده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل انتخابات امروز به ۸۰ تن از نامزدانی که در نتایج نهایی انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان برنده اعلام شده بودند، اعتبارنامه داد.
نهایی شدن مرحله ابتدایی رسیدگی به شکایت های انتخابات مجلس نمایندگان کابل - اسپوتنیک افغانستان
نهایی شدن مرحله ابتدایی رسیدگی به شکایت های انتخابات مجلس نمایندگان کابل

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پژواک، شیما علم سروش،‌ معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات گفت، که نامزدانی که در ۱۸ ولایت برنده اعلام شده‌اند با دریافت این «وثیقه»، رسما به عنوان وکلای برنده در شورای ملی معرفی می‌شوند.

معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افزود، که نتایج نهایی ۱۵ ولایت دیگر نیز زمانی‌که از سوی کمیسیون شکایات انتخاباتی به کمیسیون انتخابات فرستاده شود، پس از تطبیقات اعلام خواهد شد.

 به گفته‌ی وی، نتایج شماری از ولایت‌ها به این کمیسیون رسیده و پس از یکی دو روز اعلام خواهد شد.

در همین حال، عبدالبدیع صیاد، رئیس کمیسیون انتخابات از نامزدان معترض می‌خواهد که شکایت های شان را به کمیسیون شکایات یا نهادهای عدلی و قضایی بسپارند. او امروز در یک نشست خبری افزود، که  نتایج بر اساس رای مردم در صندوق‌های رای‌دهی اعلام شده است.

اما نامزدان معترض در روزهای اخیر در برخی از ولایت‌های کشور، اعتراض کردند و کمیسیون انتخابات را به فساد مالی و جرایم انتخاباتی متهم کردند.

یادآوری می کنیم، که انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان به تاریخ 28-29 میزان در 32 ولایت افغانستان به جز از کندهار و غزنی برگزار شد. انتخابات مجلس نمایندگان با یک هفته در کندهار برگزار شد، اما در ولایت غزنی تا اکنون برگزار نشده است.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала