دبیر کل ناتو شرایط از بین بردن جنگ افزار های هسته ای این سازمان را نام برد

© AFP 2023 / Emmanuel Dunandدبیر کل ناتو شرایط از بین بردن جنگ افزار های هسته ای این سازمان را نام برد
دبیر کل ناتو شرایط از بین بردن جنگ افزار های هسته ای این سازمان را نام برد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیر کل ناتو گفت، که ائتلاف مخالف جنگ افزار هسته ای است، اما اگر روسیه و چین جنگ افزار های هسته ای شان را از بین نبرند، ائتلاف نیز زرادخانه های شان را از بین نخواهد برد.
استولتنبرگ: ناتو خواهان جنگ سرد با روسیه نیست - اسپوتنیک افغانستان
استولتنبرگ: ناتو خواهان جنگ سرد با روسیه نیست

به گزارش اسپوتنیک، مطبوعات سرویس سازمان پیمان اتلانتیک شمالی سخنان ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو را در تویتر این ائتلاف نوشت:- "هدف ناتو-جهان بدون جنگ افزار هسته ای است. اما جهان امن تر شده نمی تواند اگر ناتو همه جنگ افزار های هسته ای خود را از بین ببرد، در حالی که روسیه، چین و کشورهای دیگر زرادخانه های هسته ای خود را نگه و یا گسترش بدهند".

پیش از این، او گفته بود، ائتلاف و متحدان ناتو به عنوان پاسخ به وضعیت اطراف و بیرون شدن برخی کشورها از پیمان منع گسترش راکت های کوتاه برد هسته ای (آی ان اف) نمی خواهد راکت های اضافی در اروپا جا به جا کند.  

یادآوری می کنیم، که پیش از این، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته بود، که مسکو به تصمیم امریکا به خاطر بیرون شدن از (آی ان اف) پاسخ آینه وار می دهد و مشارکت اش را در این پیمان به تعلیق در می آورد. رئیس جمهور روسیه همچنان اشاره کرد، که روسیه نباید به مسابقه جنگ افزاری بپیوندد. بنابراین دروازه های مذاکره با مسکو درباره خلع سلاح جنگ افزارهای هسته ای باز است، اما روسیه برای مذاکره پیش قدمی نخواهد کرد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала