مسئول امور خارجی عربستان تحریم های احتمالی امریکا در برابر این کشور را «عجیب» خواند

© AP Photo / Hasan Jamaliمسئول امور خارجی عربستان تحریم های احتمالی امریکا در برابر این کشور را «عجیب» خواند
مسئول امور خارجی عربستان تحریم های احتمالی امریکا در برابر این کشور را «عجیب» خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسئول امور خارجی عربستان سعودی، تحریم های احتمالی کنگره امریکا در برابر عربستان را «عجیب» خواند.
افشای علت برکناری وزیر امور خارجه عربستان - اسپوتنیک افغانستان
افشای علت برکناری وزیر امور خارجه عربستان

به گزارش اسپوتنیک، عادل الجبیر مسئول امور خارجی عربستان در مصاحبه ای با سی بی اس گفت:- "من فکر می کنم بسیار عجیب است که اعضای کنگره در حال تلاش برای محدود کردن متحدان خود از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی هستند، که برای دفع سازمان های تروریستی زیر پشتیبانی ایران و حزب الله تلاش می کنند". 

الجبیر همچنین گفت، که حوثی ها در به وجود آوردن بحران انسانی در یمن گناهکار اند نه عربستان سعودی که 13 میلیارد دالر کمک های بشردوستانه را برای مردم نیازمند داده است.

به گفته وی، ریاض آماده ارائه کمک های بشردوستانه از طریق بندرهای این کشور است که در نزدیکی آن جنگ های پراکنده ای وجود دارد.

پیش از این، ایالات متحده امریکا 17 تن از افراد سرشناس عربستان سعودی را که به نظر واشنگتن در ترور خاشقجی دست داشتند، تحریم کرده بود.
یادآوری می کنیم، که در هفته گذشته در کنگره امریکا یکبار دیگر قانون مربوط به اجرای تحریم ها علیه افرادی که در قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی نقش داشتند، وضع نماید. ضمنا در کنگره به صورت دوره ای ایده هایی برای قطع ارسال جنگ افزار به پادشاهی سعودی در زمینه کشتارهای دسته جمعی در جنگ یمن مطرح می شود. عربستان در جنگ میهنی به سرکردگی ائتلاف کشورهای عربی و به نفع مقام های کشور و در برابر جنبش حوثی ها حضور دارد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала