هشدار صندوق بین‌المللی پول به بن سلمان

© AFP 2023 / Thierry Charlierهشدار صندوق بین‌المللی پول به بن سلمان
هشدار صندوق بین‌المللی پول به بن سلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس صدوق رئیس‌ صندوق بین‌المللی پول با انتقاد غیرمستقیم از برنامه‌های بلندپروازانه ولیعهد عربستان گفت که دولت‌های منطقه احتمالا گمراه شده‌اند که به جای سرمایه‌گذاری بر مردم و پتانسیل های تولیدی، از پروژه های فیل سفید حمایت می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، کریستین لاگارد، مدیر اجرایی صندوق بین‌المللی پول می‌گوید که صادرکنندگان نفت هنوز کاملاً از شوک قیمت نفت در 2014 بیرون نیامده اند. او همچنین در مورد هزینه کردن برای پروژه های فیل سفید هشدار داد.
لاگارد گفت با کاهش درآمدها، کسری مالی علیرغم اصلاحات قابل توجه در هر دو بخش هزینه و درآمد با معرفی مالیات بر ارزش افزوده و تعیین مالیات های داخلی، خیلی آرام کاهش می یابد.
این شرایط باعث افزایش شدید در بدهی عمومی از 13 درصد تولید ناخالص داخلی در 2013 به 33 درصد در 2018 شده است.
مدیر اجرایی صندوق بین‌المللی پول گفت بی ثباتی در دورنمای رشد برای صادرکنندگان نفت نشان دهنده تغییر رویه سریع کشورها به سمت انرژی تجدید پذیر در چند دهه اخیر است که همزمان شده با قرارداد تغییرات جوی پاریس.
او گفت چهارچوب های مالی در خاورمیانه باید بهبود پیدا کند. دولت‌های منطقه احتمالا گمراه شده‌اند که به جای سرمایه‌گذاری بر مردم و پتانسیل های تولیدی، از پروژه های فیل سفید حمایت می‌کنند.

پرچم فلسطین - اسپوتنیک افغانستان
صندوق بین المللی پول: بحران مالی خومختاری فلسطین را تهدید میکند

عربستان سعودی بزرگترین اقتصاد خاورمیانه طرح‌هایی با سه پروژه جدید اعلام کرده است که شامل نئون، یک منطقه اقتصادی 500 میلیارد دالری می‌شود. این طرح توسط محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان معرفی شده است.
لاگارد همچنین گفت در این منطقه معمولاً صندوق‌های ثروت دولتی مستقیماً هزینه پروژه های مالی را تامین می‌کنند، در حالیکه نهادهای دولتی در برخی کشورها وام گیری های بالایی خارج از بودجه دارند.
صادرکنندگان نفت باید نمونه های کشورهای دارای منابع دیگر مثل شیلی و ناروی را در استفاده از قوانین مالی برای حفاظت از اولویت هایشان دنبال کنند.
رشد در میان واردکنندگان نفت در خاورمیانه بالا رفته ولی هنوز هم زیر سطح قبل از بحران اقتصادی جهان قرار دارد.
لاگارد در مورد اقتصاد جهان گفت که صندوق بین‌المللی پول یک رکود اقتصادی را پیش بینی نمی کند ولی خطراتی به خاطر درگیری های تجاری و کسادی شرایط مالی برای رشد جهانی وجود دارد.
صندوق بین‌المللی پول رشد اقتصاد جهان را 3.5 درصد در سال جاری تخمین می‌زند، یعنی 0.2 درصد کمتر از آنچه در اکتبر انتظار می‌رفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала