دیوید بتلر: تا رسیدن به صلح جنگ با طالبان ادامه خواهد داشت

© AP Photo / Massoud Hossainiدیوید بتلر: تا رسیدن به صلح جنگ با طالبان ادامه خواهد داشت
دیوید بتلر: تا رسیدن به صلح جنگ با طالبان ادامه خواهد داشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مأموریت پشتیبانی قاطع و وزارت دفاع ملی از افزایش حمله‌ها در برابر گروه طالبان خبر می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه، غفوراحمد جاوید، سخنگوی وزارت دفاع ملی می‌گوید که همین اکنون عملیات‌های آنان در نزدیک به پانزده ولایت کشور ادامه دارند.
وی می‌افزاید: «در ولایت‌های مختلف عملیات‌های ما به خوبی به پیش می‌روند و طالبان تلفات سنگینی را نیز متقبل شده‌اند و در سه هفته گذشته ده قوماندان آنان نیز کشته شده‌اند و عملیات‌های ما در برابر داعش هم ادامه دارند».
حیات‌الله آقتاش، فرمانده فرقه ۲۰ پامیر نیز تصریح می‌کند: «عملیات‌های زمستانی ما در مربوطات ولایت تخار در ولسوالی‌های ماورای کوکچه آغاز گردیده است و ما دست آوردهای خوبی را هم داشته ایم».
در همین حال، مأموریت پشتیبانی قاطع، هشدار می‌دهد که تا هنگام رسیدن به یک توافق صلح فشارهای نظامی بر طالبان کاهش نخواهند یافت.
دیوید بتلر، سخن‌گوی مأموریت پشتیبانی قاطع بیان داشت: «ما به جنگ ادامه می‌دهیم و این جنگ همه روزه تا هنگام رسیدن به یک توافق صلح ادامه خواهد داشت، این مهم است بدانید که فشارهای نظامی مان بر طالبان ادامه دارد».
در همین حال، شماری از نظامیان پیشین نیز تأکید دارند که باید عملیات‌ها در برابر طالبان افزایش یابند.
در عین حال، مأموریت پشتیبانی قاطع در کنار کمک به نیروهای دولتی در میدان جنگ، از تلاش‌ها برای بسیج نیروهای دولتی افغانستان نیز سخن می‌گوید و افزایش توانایی‌ها را در بخش هوایی نیروهای دولتی و کماندوها دلگرم کننده می‌داند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала