رد پیشنهاد رییس جمهور غنی از سوی طالبان

© Photo / ارگ / ارگرد پیشنهاد رییس جمهور غنی از سوی طالبان
رد پیشنهاد رییس جمهور غنی از سوی طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالب ها پیشنهاد اشرف غنی مبنی بر ایجاد دفتر در افغانستان را رد کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، رییس جمهور غنی روز گذشته در ننگرهار گفت که اگر طالبان بخواهند برای شان در کابل دفتر باز می‌کند اما طالبان این پیشنهاد را رد کرده و خواهان بر رسمیت شناختن دفتر قطر شدند.
سهیل شاهین، سخنگوی دفتر قطر طالبان به خبرگزاری رویترز گفته است که تاکید و تمرکز طالبان بر شناخته شدن دفتر کنونی‌شان در دوحه قطر از سوی نهادها و سازمان‌های بین المللی است.
سخنگوی طالبان، پیشنهادهای غنی را، تلاش برای آسیب زدن روند صلح خوانده است.
او گفته است: «خواست ما برای داشتن دفتر سیاسی رسمی واضح است. تقاضای ما این است که دفتر ما در دوحه از سوی جوامع بین‌المللی و سازمان ملل به رسمیت شناخته شود. اما غنی با پیشنهاد اخیرش تلاش دارد تا بحث را منحرف کند.»
با این حال رییس اجرایی امروز گفت که مانع اصلی در برابر صلح طالبان هستند و به باور او، طالبان در مذاکرات صلح به دنبال امتیاز گیری اند، نه صلح واقعی.
در همین حال آگاهان سیاسی معتقد هستند که اشرف غنی پس از نشست مسکو خودش را در انزوا احساس کرده و به همین دلیل پیشنهاد ایجاد دفتر سیاسی برای طالبان را داده است.
پیش از این اشرف غنی اعلام کرده بود که کسانی که در برابر نیروهای امنیتی کشور می‌جنگندند باید نابود شوند. این در حالی است که هفته پیش شماری از چهره های سرشناس سیاسی کشور برای دو روز با نمایندگان طالبان در مسکو دیدار و گفتگو کردند.
در همین حال گفته می‌شود که اشرف غنی قبل از برگزاری نشست مسکو حاضر نشده است با حامد کرزی رییس جمهور پیشین پیرامون نشست مسکو دیدار کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала