مناسب‌ترین تسلیحات امریکایی نام برده شدند

© Photo / Minnesota National Guard / Sgt. 1st Class Ben Houtkooperمناسب‌ترین تسلیحات امریکایی نام برده شدند
مناسب‌ترین تسلیحات امریکایی نام برده شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشریه نشنال انتریست فهرستی از 5 سلاح امریکایی که با استفاده از "تکنولوژی های پیشرفته" ساخته شده اند را منتشر نمود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه امریکایی National Interest، ایالات متحده امریکا حدود 30 میلیارد دالر را صرف طرح این تسلیحات نموده است. روزنامه این 5 سلاح "برتر" ایالات متحده را براساس جدول زمانی ساخت هرکدام آنها ارائه نموده است.
نخستین سلاح پیشرفته دراین فهرست، اسلحه خودکار ضد تانک (Brilliant Anti-Tank Munition) است که در زمان جنگ سرد ساخته شد. این سلاح که با کلاهک کاستی مجهز شده بود برای راکت های ATACMS که از سیستم توپخانه M270 باید پرتاب می شد، طراحی شده است.
به گفته سازندگان این سلاح، چنین راکت ها قادر اند که تمام قطعه تانک دشمن را نابود کند. با این حال، با پایان جنگ سرد، پروژه به تعویق افتاد و در سال 2003 به طور کامل لغو شد. در مجموع 2،2 میلیارد دالر به این پروژه اختصاص داده شد. 

آزمایش راکتور هسته‌ای سلاح روز قیامت روسیه - اسپوتنیک افغانستان
آزمایش راکتور هسته‌ای "سلاح روز قیامت" روسیه

در جایگاه بعدی این فهرست، هلیکوپتر کشفی — جنگی RAH-66 Comanche قرار دارد که در سال 1991 ارائه شد ونخستین پرواز آن در سال 1996 صورت گرفت.
با وجود ویژگی های خوب پرواز ، نامرئی بودن و قدرت بالا، تحقق این پروژه قیمت ثابت شد و در نتیجه، کار ساخت آن در سال 2004 متوقف شد، و در مجموع مبلغی 7.9 میلیارد دالر بیهوده صرف این پروژه شد.
در رده سوم این فهرست، سیستم تسلیحاتی 155 میلیمتری Crusader که متعلق به سیستم توپخانه M109 است گرفته شده است. این سلاح قادر به 10 شلیک مسلسل در فاصله 40 کیلومتری بود اما وزن 43 تن این سیستم یکی از نواقص عمده آن ثابت شد که حمل سیستم را در شرایط جنگی مشکل می ساخت.
در جایگاه چهارم فهرست متذکره، برنامه "سیستم های جنگی آینده" Future Combat Systems قرار داده شده. این طرح در سال 2003 ارائه شد و قرار بود که تمام ارتش ایالات متحده با این گونه تسلیحات مجهز می شدند. در نتیجه، 181.1 میلیارد دالر امریکایی صرف طرح "سیستم جنگی آینده امریکایی" شد اما نظامیان امریکا سپس متوجه شدند که تلاش آنها برای ساخت یک سلاح جدید قیمت به نظر می رسد، لذا از اتمام آن صرف نظر و پروژه متوقف شد.

آخرین سلاح این فهرست وسایط نقلیه جنگی زمینی — Ground Combat Vehicles است که طرح ساخت آن در سال 2009 ارائه شد. هدف اساسی این پروژه، به دست آوردن یک تانک جنگی مدرن بود. اما با این حال، در نتیجه یک وسیله نقلیه با وزن 60 تن ساخته شد که برای ارتش امریکا مناسب نبود. در سال 2014، به درخواست کنگره، این طرح که تا آنزمان یک میلیارد دالرصرف آن شده بود، به طور کامل متوقف شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала