مراسم تشیع جنازه"مجددی" در ارگ

© Photo / ارگمراسم تشیع پیکر "مجددی" در ارگ
مراسم تشیع پیکر مجددی در ارگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مراسم وداع با پيكر "صبغت الله مجددی"، رئیس جمهور اسبق افغانستان با حضور رئيس جمهور، مقامات دولتی، سفرا و مردم كابل در سلام خانه ارگ رياست جمهوری برگزاری شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ای ارگ ریاست جمهوری، صبغت الله مجددی، رئیس جمهور اسبق افغانستان و از مشهورترین رهبران جهادی شب 23 دلو در سن 93 سالگی درگذشت.
وی علاوه بر فعالیت های جهادی، سابقه فعالیت به عنوان رئيس جمهور اسبق افغانستان، رئيس مجلس سنا و رئیس لویه جرگه تصویب قانون اساسی افغانستان را داشته است. رییس جمهور غنی در این مراسم از کارکردهای نیک آقای مجددی در دوران زندگی اش یاد کرد و گفت که آقای مجددی بعد از کودتای کمونیستی در اعلان جهاد برحق افغانستان پیشقدم بود.  

آقای غنی افزود که حضرت صبغت الله مجددی به حیث اولین رییس جمهور افغانستان پس از پیروزی جهاد، قدرت را بدون هیچ تعلل به جانشین خود تسلیم کرد و همواره به صورت شورایی اجراآت مفید کردند.
آقای مجددی در لویه جرگه قانون اساسی هم نقش برجسته داشتند و در لویه جرگه‌های مشورتی همیشه نبض این نشست را جمع بندی می کردند و حدود دو دوره به حیث رییس مجلس سنای افغانستان کار کرد.
آقای غنی گفت که حضرت صبغت الله مجددی از روزی که دست چپ و راست خود را شناخت تا آخرین روز زندگی اش همواره بر وحدت، اتفاق و هماهنگی مردم افغانستان تاکید داشت.
به گفته او، ملت افغانستان امروز در غم و عزا است و از همین خاطر بیرق ملی کشور نیمه افراشته است.
ذبیح الله مجددی پسر حضرت صبغت‌الله مجددی نیز از اشتراک کنندگان و غم شریکی آنان با خانواده حضرت مجددی ابراز تشکر و قدردانی کرد.
پیکر صبغت‌الله مجددی پس از ادای نماز جنازه در ارگ ریاست جمهوری، برای خاک‌سپاری به قبرستان شهداء و صالحین شهر کابل انتقال یافت.
درگذشت آقای مجددی با موجی از واکنش‌های داخلی مواجه شده است. باید یاد آور شد که حکومت افغانستان به مناسبت درگذشت آقای مجددی، امروز را رخصتی عمومی در کشور اعلام کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала