روسیه: امریکا شواهد نقض پیمان منع راکت های هستوی میان برد را ارائه نکرده است

© Sputnikاسناد نقض روسی پیمان منع موشک های هسته ای میانبرد
اسناد نقض روسی پیمان منع موشک های هسته ای میانبرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه میگوید که طرف امریکایی هیچ شواهدی درباره نقض پیمان منع راکت های هستوی میان برد ارائه ننموده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه با نشر خبرنامه ای اعلام کرد که اتهامات امریکا مبنی بر نقض پیمان راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد حقیقت ندارند و آنها تاکنون هیچ شواهدی در این باره ارائه ننموده اند.

در خبرنامه آمده است: «آنها بجای ارائه شواهد به اطلاعات اسرارآمیز استخباراتی محرم، همانطوری که درآنجا معمول است، اشاره نموده اند. به طور کل آنها هیچ شواهدی مبنی بر نقض این پیمان از سوی روسیه ارائه نکرده اند.»

به گفته وزارت امور خارجه روسیه نظامیان روسی همواره در شهر کاپوستین یار عملیات آزمایشی و یا آموزشی انجام میدهند، از این رو «نه شاخص راکت ها و نه هم تاریخ شلیک آنها نمایانگر کدام اقدام غیر قانونی نیستند.»

یادآوری میکنیم، روز جمعه (۲ فبروری) رئیس جمهور ترامپ اعلام کرد که ایالات متحده اجرای پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد را متوقف نموده است.      

در عین حال، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا ضمن اینکه روسیه را بار دیگر به نقض پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد متهم کرد، گفت که اقدامات روسیه میلیون ها اروپایی و امریکایی را تهدید میکند.  به گفته وی اگر روسیه طی ۶ ماه آینده به طور کامل و به شکلی که قابل تایید باشد این پیمان را اجرا نکند، این پیمان به طور کامل ملغی خواهد شد.  

از سوی دیگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در واکنش به خروج امریکا از پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد اظهار داشت که مسکو به این اقدام واشنگتن جواب بلمثل میدهد و عضویت خود را در پیمان یادشده به حالت تعلیق در می آورد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала