مذاکرات در باره ادلب قبل از گردهمایی سه جانبه

© Photo / Russlands Verteidigungsministeriumمذاکرات در باره ادلب قبل از گردهمایی سه جانبه
مذاکرات در باره ادلب قبل از گردهمایی سه جانبه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قبل از گردهمایی سه جانبه انقره – مسکو – تهران که در سوچی در تاریخ 14 فبروری برگزار میگردد، خلوصی اکار وزیر دفاع ملی ترکیه و همتای روسی او سرگی شایگو دیروز، مورخ 11 فبروری دوسیه ادلب را گشودند. پلان نابودسازی تروریستان مورد بحث قرار گرفت.

نشریه صباح (Sabah) ترکیه در ادامه می نویسد، در زمینه تلاش های سبوتاژکردن توافقات حاصله بین ترکیه و روسیه در باره ادلب در دوران، وقتیکه بعد از فیصله امریکا راجع به خروج از سوریه توجه بر مانبیج و شرق فرات متمرکز گردیده، دو کشور در وضع آمادگی بلند قرار گرفته اند. ترکیه و روسیه یکبار دیگر استراتیژی تجدیدشده همکاری مثمر مورد بحث قرار دادند. معلوم گردید که خلوصی اکار وزیر دفاع ملی ترکیه هنگام بررسی وضع اخیر در ادلب با همتای روسی خود سرگی شایگو در انقره تفهیم نموده بود که ترکیه تا آخر از پلان حفظ ثبات دفاع خواهد کرد. دو کشور در پاسخ به تشدید نبردهای سازمان تروریستی «حیات التحریر الشام») وارث «جبهات النصره» — ممنوع در فدراسیون روسیه — تبصره مدیریت مسوول) فیصله نمودند که یکبار دیگر وزن شان را در صحنه نبرد افزایش دهند.

سه گروپ تروریستان وجود دارند

در مذاکرات که از جمله با شرکت خاقان فیدان رئیس سازمان ملی استخبارات صورت گرفتند، پلان در باره نابودسازی در حدود پنج هزار تروریست حیات التحریر الشام که در رابطه به آنها روسان بر پیشبرد عملیات تاکید می ورزند، مورد بحث قرار گرفت. در گزارش های استخبارات معلومات راجع به اینکه در صفوف حیات التحریر الشام سه گروپ تروریستان وجود دارد، انعکاس یافته بود. یکی از گروپ ها را که به گذاشتن سلاح بر زمین موافقه نمی کند، باشندگان ترکستان شرقی (منطقه خودمختار سین کیانگ — اویغور — تبصره مدیریت مسوول) تشکیل میدهد. گروپ دوم را عناصر مسلح تشکیل میدهند که از مناطق مختلف قفقاز آمده اند. در گروپ سوم جنگجویان خارجی از کشورهای عربی قبل از همه از شمال افریقا شامل می باشند. در حالیکه تروریستان عربی الاصل به مناطق داخلی سوریه عقب نشینی کرده، باشندگان ترکستان شرقی و قفقاز که در بدل پول برای مراکز مختلف کار میکنند، فعالیت جاسوسی در منطقه تحقق می بخشند و اوضاع را در ادلب بی ثبات می سازند. برای گروه حیات التحریر الشام وریانت های آتی ممکن اند: خروج از ادلب، گذاشتن سلاح بر زمین یا بازگشت به کشورهای شان. نسبت به آنهایی که به گذاشتن سلاح بر زمین موافقه نکنند، در مورد انجام عملیات فیصله بعمل خواهد آمد.

در اعلامیه وزارت دفاع ملی (ترکیه) در پایان مذاکرات خبر داده شده که در ملاقات اوضاع اخیر در سوریه در چارچوب توافقات که در آستانه و سوچی حاصل گردیده بودند، ارزیابی گردید. در اعلامیه گفته شده:« کار که هیات ها در فدراسیون روسیه از تاریخ 31 جنوری تا 2 فبروری سال 2019 انجام داده، بررسی گردید، هماهنگی های لازم؛ مربوط به گردهمایی های رهبران که در تاریخ 14 فبروری سال 2019 در سوچی صورت گرفت، تحقق یافته؛ وفاداری به تعهدات در چوکات توافقات آستانه و قصد قاطع جهت تحقق عملی آنها، تائید گردید؛ بر اهمیت و ضرورت ادامه همکاری که نیروهای استخباراتی و نیروهای مسلح در ادلب برای تامین صلح و ثبات، باوجود تمام خرابکاری ها، تحقق می بخشند، تاکید شده؛ به ارتباط اقدامات که میتوانند در جهت تامین امنیت قبل از همه در ناحیه غیرنظامی در ادلب اتخاذ گردند، تبادل نظر صورت گرفته است؛ به ارتباط اوضاع در مانبیج و در شرق فرات به وحدت نظر در مورد مساله رفع نگرانی های ترکیه در عرصه امنیتی که از سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان / دسته های دفاع خودی و داعش (ممنوع در فدراسیون روسیه — تبصره مدیریت مسوول) ناشی میگردد، اشاره شده است؛ یکبار دیگر اهمیت همکاری در مبارزه با هرگونه ظواهر تروریزم در چارچوب احترام به وحدت سیاسی و تمامیت ارضی سوریه خاطرنشان گردیده است».

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала