بی‌بی‌سی به صحنه سازی حملات کیمیاوی در سوریه اعتراف کرد

© AFP 2023 / Msallam Abdalbasetبی‌بی‌سی به صحنه سازی حملات کیمیاوی در سوریه اعتراف کرد
بی‌بی‌سی به صحنه سازی حملات کیمیاوی در سوریه اعتراف کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فلم گرفته شده در شفاخانه دوما سوریه گویا پس از «حمله کیمیاوی» پیش‌ از پیش صحنه سازی بودند.

به گزارش اسپوتنیک، «ریام دالتی» فلم ساز بی بی سی می‌گوید که فلم گرفته شده در شفاخانه دوما سوریه گویا پس از حمله کیمیاوی صحنه سازی بودند.
دالتی در توییتر اش نوشت: «پس از شش ماه تحقیق بدون شک می‌توانم ثابت کنم که فلم گرفته شده در شفاخانه دوما سوریه صحنه سازی شده بود و هیچ تلفات هم نداشته است».
وی همچنان نوشته است که حمله که اتفاق افتاد، هیچ مادۀ کیمیاوی استفاده نشد، اما ما باید منتظر بررسی نتایج «اوپی‌سی‌دبلیو» یا سازمان منع سلاح‌های کیمیاوی برای تایید این که آیا از کلر استفاده شد باشیم، اما هر چیز دیگر که انجام شده برای افزایش اثر مربوط به حمله ساختگی بوده است.

تولید جنگ افزار کیمیاوی توسط گروه های ستیزه جو در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
تولید جنگ افزار کیمیاوی توسط گروه های ستیزه جو در سوریه

غرب دمشق را متهم به استفاده از جنگ افزارهای کیمیاوی در دوما نموده بود. به عنوان مثال، «کلاه‌سفیدها» فلم ساختگی را منتشر کردند که در آن داکتران در حال نجات دادن ساکنین شهر دوما سوریه از جمله کودکان پس از حمله کیمیاوی استند.
پیش از این در اوایل ماه اپریل کشورهای غربی دمشق را متهم به استفاده از جنگ افزارهای کیمیاوی در دوما در شرق غوطه شرقی نموده بودند. مسکو اطلاعاتی را درباره استفاده جنگجویان در برابر ارتش سوریه از بمب های کلری ارائه نمود.
قابل یادآوری است، سازمان «کلاه سفیدها» در سوریه فعالیت دارد و بارها به جنگ اطلاعاتی علیه دمشق متهم شده است. سازمان «کلاه سفیدها» هدف خود را دفاع از غیر نظامیان اعلام کرده و ادعا میکند که از لحاظ سیاسی بی‌طرف بوده و در عملیات مسلحانه شرکت ندارد.
در عین حال وزارت امور خارجه روسیه فعالیت «کلاه سفیدها» را بخشی از یک کمپاین اطلاع رسانی برای بی اعتبار ساختن مقامات سوریایی و اردوی این کشور محسوب می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала