کشتی گم‌ شده طیاره‌بر نیروی دریایی امریکایی پیدا شد + ویدیو

© Photoکشتی گم‌ شده طیاره‌بر نیروی دریایی امریکایی پیدا شد + ویدیو
کشتی گم‌ شده طیاره‌بر نیروی دریایی امریکایی پیدا شد + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از هفته‌ها جستجو در اطراف جزایر سلیمان در جنوب اقیانوس آرام، بقایای کشتی طیاره‌بر نیروی دریایی امریکا پیدا شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Usa Today، یک کشتی تحقیقاتی کوچک پس از هفته‌ها جستجو در اطراف جزایر سلیمان در جنوب اقیانوس آرام کشتی بقایایی کشتی طیاره‌بر امریکایی «یو‌اس‌اس هورنت» که در زمان جنگ جهانی دوم غرق شده بوده را پیدا کرد.
جستجو کشتی طیاره‌بر امریکایی را شرکت «ولکان» مربوط به پل آلن، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت می‌شود بر عهده گرفت بود. اشاره شده است که این طیاره‌بر امریکایی در عمق 5 کیلومتری با تعدادی زیادی از طیاره که در عرشه این کشتی بودند دیده می‌شود.

در ماه‌های اخیر این شرکت با استفاده از فناوری مدرن و سیستم‌های دیجیتالی بقایای چند کشتی، زیردریایی و قایق جنگی غرق شده در دوران جنگ جهانی دوم از جاپان و ایتالیا راپس از دهه‌ها کشف کرده است.
کشتی طیاره‌بر امریکایی با بیش از دو هزار خدمه در جریان نبرد دریایی جزایر «سانتا کروز» توسط نیروهای جاپانی در بیست و ششم اکتوبر سال 1942 غرق شد، در این حادثه 140 امریکایی کشته شدند.
یو‌اس‌اس هورنت نقش مهمی در پیروزی ارتش امریکا در جنگ جهانی دوم داشت و بسیاری از حملات هوایی علیه اهداف جاپانی با استفاده از جت‌های جنگنده برخاسته از این کشتی صورت گرفت.
این کشتی طیاره‌بر نیروی دریایی امریکایی پس از 76 سال پیدا شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала