کمیسیون‌های انتخاباتی: در روند کار ما سکتگی بمیان نیامده است

© Sputnik / JAKکمیسیون‌های انتخاباتی: در روند کار ما سکتگی بمیان نیامده است
کمیسیون‌های انتخاباتی: در روند کار ما سکتگی بمیان نیامده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون‌های انتخابات و رسیدگی به شکایات انتخاباتی در یک اعلامیه مشترک گفته‌اند که عزل و نصب در ادارات و نهادها یک امر عادی است و برکناری کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی، خللی در کارهای اداری و مدیریتی این کمیسیون‌ها ایجاد نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، محمد علی ستیغ رئیس دارالانشاء و سرپرست کمیسیون شکایات انتخاباتی که امروز (پنجشنبه ۲۴ دلو) و دو روز پس از عزل کمیشنران در یک نشست خبری سخت می‌گفت، از ادامه کار اداره‌اش به صورت عادی اطمینان داد.
آقای ستیغ اضافه کرد که بعد از توشیح قانون‌انتخابات از سوی رئیس جمهور غنی و برکناری کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی، او الی تعیین کمیشنران جدید امورات کمیسیون را به صورت عادی پیش خواهد برد. 
براساس گفته‌های او، بجز از تصمیم‌گیری روی قضایایی که مربوط به اعضای کمیسیون می‌باشد، دیگر تمام مراحل رسیدگی به شکایات های انتخاباتی از قبیل ثبت، تصنیف، تحقیق، تحلیل و تدقیق که از صلاحیت‌های وظیفوی ریاست دارالاانشای کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌باشد به صورت نورمال به پیش برده خواهد شد.

ممنوع الخروج شدن اعضای پیشین کمیسیون های انتخابات و شکایات انتخاباتی - اسپوتنیک افغانستان
ممنوع الخروج شدن اعضای پیشین کمیسیون های انتخابات و شکایات انتخاباتی
 

ستیغ از آمادگی کمیسیون شکایات انتخاباتی برای دریافت شکایات و اعتراضات علیه لیست ابتدایی کاندیدان ریاست جمهوری یاد آوری نموده افزود که کمیسیون شکایات انتخاباتی آماده دریافت شکایات و اعتراضات علیه لیست ابتدایی کاندیدان ریاست جمهوری در معیاد قانونی آن می‌باشد.
 
او همچنان از تهیه و تصویب پلان‌های عملیاتی و بودجوی برای انتخابات های پیشرو؛ انتخابات ریاست جمهوری، ولسی جرگه ولایت غزنی، شورای ولایتی و شورای ولسوالی‌ها در سال ۱۳۹۸ اطمینان داد.
در همین حال کمیسیون‌های انتخابات و رسیدگی به شکایات انتخاباتی نیز در یک اعلامیه مشترک گفته‌اند که عزل و نصب در ادارات و نهادها یک امر عادی است و برکناری کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی، خللی در کارهای اداری و مدیریتی این کمیسیون‌ها ایجاد نکرده است.
به گفته آن‌ها، کارهای مربوط به انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری، به جز در مواردی که به فیصله اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی نیاز است، به اسرع وقت و به صورت عادی اجرا می‌شود.
قابل ذکر است که رئیس جمهور غنی دو روز قبل با صدور فرمانی، محمد علی ستیغ را سرپرست کمیسیون شکایات انتخاباتی و احمدشاه زمانزی را سرپرست کمیسیون مستقل انتخابات تعیین کرد.
این فرمان پس از توشیح طرح تعدیل قانون انتخابات و برکناری رئیسان و اعضای کمیسیون‌های مستقل انتخابات و شکایات انتخاباتی صادر شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала