طالبان تحت فشار قوای مسلح افغانستان قرار دارند

© Photo / وزارت دفاعطالبان تحت فشار قوای مسلح افغانستان قرار دارند
طالبان تحت فشار قوای مسلح افغانستان قرار دارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال میلر: قطعات خاص افغانستان طالبان را تحت فشار قرار داده‌اند.

اسپوتنیک به نقل از طلوع، جنرال اسکات میلر، قوماندان عمومی نیروهای امریکائی و ناتو در هرچند افزایش عملیات‌های ویژه کماندوهای افغان را در برابر طالبان می‌ستاید اما می‌گوید که این فشارها باید راه را برای گفت‌وگوهای صلح هموار سازد.
قوماندان عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان طی دیدارش با مقام‌ات محلی ولایت هرات، گفت که نیروهای کماندو هرشب بر طالبان عملیاتی را راه اندازی می‌کنند تا این گروه ناگزیر به گفت‌وگوهای صلح شود.
این جنرال امریکایی، می‌گوید که تاکنون هیچ دستوری برای بیرون شدن نیروهای امریکایی و ناتو از افغانستان داده نشده‌است: «هیچ چیزی مرا از این بیشتر خوش نمی‌سازد که می‌بینم کماندوها هرشب عملیات‌ها را راه اندازی می‌کنند. و امروز فشار بسیار را برطالبان وارد کرده‌اند. من به عنوان یک سرباز، از راه حل سیاسی پشتیبانی می‌کنم تا افغان‌ها باهم بنشینند و به این خشونت نقطه پایان بگذارند».
درهمین حال، عبدالقیوم رحیمی، والی هرات هشدار می‌دهد که مردم آن صلحی را نمی‌خواهند که منجر به از بین رفتن اردو و نیروهای امنیتی کشور شود: «مردم هرات صلح می‌خواهند، لیکن صلح آبرومند. صلحی به قیمت دستاوردهای هژده ساله خود نمی‌خواهیم. صلحی که قرار باشد قوت‌های امنیتی و نظامی ما از بین بروند، چنین صلح را مردم هرات نمی‌خواهند».
درهمین حال تورن جنرال نورالله قادری، قوماندان ن قول اردو 2017گفت: «ما تا زمانی که صلح می‌آید، با قوت و در هماهنگی آموزش‌های و عملیات‌های مشترک مان را به پیش می‌بریم».
هرچند در نشست جنرال میلر با مقام‌های امنیتی در هرات براقدامات بیشتر روی مساله تأمین امنیت بخش‌های غرب کشور تأکید شد، اما هم اکنون مجمله ولسوالی بالا مرغاب بادغیس و بخش‌هایی از فراه از جمله مناطق ناامن شناخته می‌شوند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала