آیا جسد خاشقجی را در تنور سوزانده اند؟

© AP Photo / Hasan Jamaliآیا جسد خاشقجی را در تنور سوزانده اند؟
آیا جسد خاشقجی را در تنور سوزانده اند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پولیس شهر استانبول در تازه ترین تحققیات از احتمال سوزاندن جسد روزنامه نگار منتقد سعودی در تنور خبر داده است.
بی اطلاعی عربستان از محل جسد خاشقجی - اسپوتنیک افغانستان
بی اطلاعی عربستان از محل جسد خاشقجی

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نوداد، دیلی صاباح نوشت: پولیس استانبول پنجشنبه (۲۵ جدی) برای اولین بار تصویری یکی از همدستان محلی در عملیات ترور خاشقچی را منتشر کرد.

در تازه ترین گزارشی که پولیس استانبول در پیوند با قتل خاشقچی امروز منتشر کرده، آمده است:- "در منزل سرکنسول دو تنور مانند پیدا کردیم که با گاز و چوب مشتعل می شود. احتمال می رود، جسد خاشقچی پس از تکه تکه شدن در این چاه ها سوزانده شده است".

به گفته پولیس استانبول، خدیجه چنگیز نامزد خاشقچی که بیرون از کنسولگری منتظر نامزد خود بود، از قتل جان سالم به در برده است؛ چرا که اگر کارمند کنسول گری حضور او را به داخل گزارش می داد احتمالا به سرنوشت نامزدش خاشقچی مبتلا می شد.

مطابق گزارش جدید پولیس شهر استانبول، همدست ترکیه ای در قتل خاشقچی در تصویری که از او منتشر شده، لباس های «مصطفی المدنی»، بدل خاشقچی را در دست دارد و تیم ترور پس از قتل، از یک رستوران مشهور استانبول برای ۳۲ نفر غذا سفارش داده است.

دولت ترکیه از زمان وقوع قتل خاشقچی در کنسولگری سعودی، بارها از ریاض خواسته است افراد ترکیه ای که در این قتل دست داشته اند را معرفی کند. با این حال به رغم اذعان سعودی ها به وجود چنین افرادی، هنوز در این پیوند اطلاعاتی در اختیار انقره نگذاشته اند.

یادآوری می کنیم، که جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی روزنامه واشنگتن پست، دوم اکتوبر سال گذشته میلادی در کنسول گری سعودی واقع در شهر استانبول به قتل رسید. ارزیابی های سازمان های اطلاعاتی ترکیه و غرب حکایت از آن دارد که آمر قتل خاشقچی، یکی از مقام های رده بالای سعودی، احتمالا «محمد بن سلمان» ولی عهد سعودی است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала