افشأ اسرار خروج نیروهای شوروی از افغانستان

© Sputnik / Yuriy Somov /  مراجعه به بانک تصاویر انتشار مدارک منحصر به فرد توسط وزارت دفاع روسیه به مناسبت 30 سالگرد بیرون شدن نیروهای شوروی از افغانستان
انتشار مدارک منحصر به فرد توسط وزارت دفاع روسیه به مناسبت 30 سالگرد بیرون شدن نیروهای شوروی از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه به مناسبت 30 مین سالروز عودت نیروهای شوروی از افغانستان، بعضی اسرار چگونگی خروج قوا را افشا نمود.

به گزارش اسپوتنیک، بخش نظامی ارتباطات وزارت دفاع روسیه نوشت: وزارت دفاع روسیه در ویب سایت رسمی اش اطلاعات جدید و بخش تاریحی با مدارک محرمانه ای را هم زمان با سی و مین سالگرد بیرون شدن نیروهای شوروی از افغانستان باز کرده است.

اتحاد جماهیر شوروی به تاریخ 15 فیبروری سال 1989 میلادی بیرون شدن نیروهای نظامی اش را از افغانستان به پایان رساند. این رویداد سبب به پایان رساندن جنگ افغانستان شد.

پشتیبانی دومای دولتی روسیه از ورود سربازان شوروی به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
پشتیبانی دومای دولتی روسیه از ورود سربازان شوروی به افغانستان

در این بیانیه آمده است:- "پروژه مستند جدید، تاریخچه واحدهای نظامی را نشان می دهد که از روزهای نخست با انجام وظایف بین المللی در افغانستان انجام شده است و درباره سوء استفاده ها و قهرمانانی که آنها مرتکب شده اند، معلومات می دهد. در میان آنها — جنرال روسلان اوشیف، رئیس وقت جمهوری اینگوشتیا، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در سال 1992، جنرال ویکتور دوبینین فرمانده ارتش و الکساندر استوبا شاعر دیده می شوند".

در میان مدارک در بخش الکترونیکی آن سپاه 149 و هنگ تفنگداران 181 و همچنین هنگ پیاده نظام 122 که برای جنگ بزرگ میهنی می روند نشان داده می شود.

در جریان جنگ افغانستان، ارتش شوروی در عملیات های نظامی برای محاصره و نابود کردن شورشیان و کمک برای ایجاد قدرت مشروع در مناطق آزاد این کشور شرکت کردند.

در این بخش همچنین نوشته شده است:- "در بخش مدارک منتشر شده، بازدید کنندگان می توانند درباره اهداف و چالش های پیش روی نیروهای شوروی در جمهوری دموکراتیک افغانستان، بدست آوردن مدارک مهم توسط ارتش شوروی، انبارهای بزرگ جنگ افزار و همچنین اعطای جوایز به سربازان برجسته شوروی خبر شوند".

در میان اسناد منتشر شده، لیستی از جوایز و عناوین افتخاری که به سربازان و فرماندهان اعطا شده است، شواهد تاریخی مبنی بر اینکه چگونه میان سربازان شوروی و غیرنظامیان در افغانستان پیوند ایجاد شد. انتقال و توزیع تراکتورهای «بلاروسی» توسط هنگ تفنگداران 149 به ساکنان یکی از روستاها و همچنین هدیه پیشگامان مکتب های تاشکند به کودکان افغانستانی نیز به نمایش گذاشته شده است.

به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، علاقه خاصی بازدید کنندگان به نگاره های ثبت شده برخی از رزمندگان که به آنها جوایز اعطا شده، جلب شده است. در میان این نگاره ها می توان از نگاره های روسلان اوشیف که در ماه می سال 1982 به خاطر ارائه کمک های بین المللی به مردم افغانستان مدال «ستاره طلایی» لنین و رتبه قهرمان اتحاد جماهیر شوروی و نگاره ای ویکتور دوبنین فرمانده ارتش لشکر 40 که در سال 1992 به عنوان رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح فدراسیون روسیه انتخاب شد، را دید.  

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала