ترامپ سرانجام بودجه دولتی سال 2019 امریکا را امضا کرد

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ سرانجام بودجه دولتی سال 2019 امریکا را امضا کرد
ترامپ سرانجام بودجه دولتی سال 2019 امریکا را امضا کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا بودجه فدرالی دولت امریکا در سال جاری را که در ماه اکتبر 2019 به پایان می رسد، امضاء کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کریستین ولسون، وزیر امنیت داخلی ایالات متحده امریکا ضمن اعلام این مطلب گفت، قانونی که قبلا توسط هر دو مجلس کنگره تصویب شد، فرصتی را برای تخصیص «بسیار ضروری» برای حفاظت از مرزها در مطابقت با قوانین مهاجرت فراهم می کند.
دراین گزارش گفته می شود که بودجه وزارت امنیت داخلی ایالات متحده به 1،7 میلیارد دالر افزایش یافته است که از آن 1،375 میلیارد دالر برای ساخت دیوار در مرز با مکسیکو مصرف خواهد شد.
با این حال، نیلسن نمایندگان مجلس را متهم کرد که امتناع نموده اند مبلغ کامل را برای ساختن این "دیوار به عنوان یک مانع" تعیین کنند. 

دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ حالت اضطرار را اعلام می نماید

این حصار قرار است در منطقه "ریو گرانده ولی" در تگزاس با طرحی که از قبل موجود بود و با مصالح فلزی ساخته شود، نه به صورت دیواری بتونی که آقای ترامپ خواسته بود.
دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا اخیرا در بیانیه‌ای خود تاکید کرد، برای ساخت دیوار مد نظرش در مرز جنوب امریکا با مکسیکو وضعیت اضطراری اعلام خواهد کرد.
با این حال ترامپ مشخص نکرد که چه زمانی قصد دارد وضعیت اضطراری را اعلام کند. این اقدام به او اجازه دور زدن کنگره و کسب بودجه ساخت دیوار در مرز از طریق در اختیار گرفتن بودجه های در نظر گرفته شده برای بخش های دیگر را می دهد.
کنگره در لایحه تصویب شده اخیرش تنها 1.4 میلیارد دالر به ساخت موانع مرزی و نه دیوار بتونی اختصاص داد و این بودجه خیلی کمتر از مبلغ مورد درخواست ترامپ یعنی 5.7 میلیارد دالر است.
ترامپ در صحبتهایش گفت، قبل از او روسای جمهور زیادی در تاریخ امریکا بوده اند که در دولتهایشان چند بار وضعیت اضطراری ملی اعلام کردند.
با این حال هیچ رئیس جمهوری در تاریخ امریکا از اعلام وضعیت اضطراری برای تامین بودجه طرحی که مورد حمایت کنگره نبوده استفاده نکرده است.
این اظهارات ترامپ درباره کسب بودجه چند میلیارد دالری برای ساخت دیوار در مرز مکسیکو در حالی است که وزارت خزانه‌داری امریکا اخیرا اعلام کرد بدهی عمومی دولت فدرال ایالات متحده به 22 تریلیون دالر افزایش یافته که رقمی بی‌سابقه در تاریخ این کشور است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала