سفر قریب الوقوع رئیس جمهور غنی به ترکمنستان

© Photo / ارگدیدار غنی با رییس جمهور ترکمنستان
دیدار غنی با رییس جمهور ترکمنستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قرار است به زودی محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور دریک سفر رسمی عازم ترکمنستان شود.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه رسمی ترکمنستان روز چهارشنبه گزارش داد که اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، در اواسط هفته آینده سفر رسمی خود به ترکمنستان را آغاز خواهد کرد، اما تاریخ دقیق این سفر معلوم نیست.
صحبت در مورد نشست سران ترکمنستان- افغانستان در جلسه ویدیویی مقامات بلند پایه حکومت ترکمنستان مورد بحث قرار گرفت. رشید مرادوف، معاون اول وزیر امور خارجه ترکمنستان گفت، در طول این نشست و پس از مذاکرات سران دو کشور، برخی اسناد دو جانبه به منظور تقویت همکاری سودمند میان ترکمنستان و افغانستان امضا خواهند شد.
این مقام بلند پایه دستگاه دیپلماسی ترکمنستان تأکید کرد که کشورش به عنوان بخشی از کمک های بشر دوستانه، صادرات برق و گاز مایع را به افغانستان، افزایش داده و همچنین به طور رایگان تجهیزات آموزشی و پزشکی را در اختیار افغانستان قرار می دهد.
در این راستا، رئیس جمهور قربانقلی بردی محمدوف، رئیس جمهور ترکمنستان گفت که ترکمنستان، از راه حل مسالمت آمیز مصالحه سیاسی و دیپلماتیک وضعیت در افغانستان حمایت می کند، اقداماتی را جهت احیای اقتصاد و زیرساخت های اجتماعی کشور همسایه انجام می دهد.
رئیس جمهور ترکمنستان گفت: "افغانستان و ترکمنستان باور دارند اختلافات باید از طریق دپلماسی حل گردد"
او یادآور شد که کشورش جهت جلوگیری ازمخالفت‌ها و اختلافات روش دپلماسی و سیاسی را برای صلح پیش‌نهاد می‌کند و به همین منظور، باید اسباب زیادی مهیا شود تا در چارچوب قوانین و مقررات سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های جهانی از این روش استفاده شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала