به رسمیت شناختن کارآیی جنگ افزارهای توهم آور روسیه در امریکا

© Sputnik / Alexey Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر به رسمیت شناختن کارآیی جنگ افزارهای توهم آور روسیه در امریکا
به رسمیت شناختن کارآیی جنگ افزارهای توهم آور روسیه در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان امریکایی از وجود و موثریت استفاده سلاح‌های توهم روسیه به نام « فیلین» سخن زدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از LiveScience، کارشناسان امریکایی به این نتیجه رسیدند که سلاح‌های توهم روسیه می‌توانند وجود داشته باشند و به‌طور موثر مورد استفاده قرار گیرند. سخن در مورد تجهیزات نظامی «فیلین» است که به نیروی دریایی روسیه تحویل داده شده است با استفاده از این سیستم نیروهای دشمن دید خود را از دست می‌دهند و دچار توهم و تصورات غیرواقعی می‌شوند.
«فیلین» بر مبنای مدولاسیون تابش نور، بوجود آمده در نوسانات کم بسامد روشنایی است. به گفته روانشناسان دانشگاه نیویورک و دانشگاه جان هاپکینز، تابش نور سوسو می‌تواند به طور چشمگیری بینایی انسان را مختل کند و باعث توهم شود. با این حال، نور باید بسیار روشن باشد و فرد از حساسیت به نور رنج ببرد.
دانشمندان تخمین زده اند که حدود یک درصد از افراد دارای حساسیت به نور هستند که می‌تواند منجر به واکنش های غیرعادی در مغز شود. با این حال، محققان تأکید می‌کنند که مکانیزم دقیق عمل سلاح های روسیه ناشناخته است.
پیش از این گزارش شده بود که «پنین» 5P-42 بر روی داوطلبانی که قصد داشتند با سلاح‌های کوچک به اهداف خود تیراندازی کنند، مورد آزمایش قرار گرفته است. گزارش شده است که 20 درصد از افراد «نقطه نورانی شناور را در مقابل چشمان خود دیدند»، در حالی که 45 درصد از آنها از سرگیجه، حالت تهوع و عدم تمرکز شکایت کردند.
این سلاح تاکنون بر روی ناوهای آدمیرال کاساتونوف و آدمیرال گورشکوف نصب شده اند. براساس برنامه، این سیستم به‌زودی بر روی دو ناو دیگر نیز نصب خواهد شد.
این سلاح با پرتاب پرتو، در سیستم بینایی دشمن اختلال ایجاد می کند ضمن این‌که می‌تواند دوربین های دید در شب، تجهیزات لیزری و سیستم هدایت تانک‌های هدایت شونده را از کار بیندازد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала