امریکا از رهبری جهان محروم شد

© W.Scottامریکا از "رهبری جهان" محروم شد
امریکا از رهبری جهان محروم شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک روزنامه آلمانی در گزارشی ایالات متحده امریکا را از بودن در نقش "رهبر جهان"محروم نموده است .

گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه آلمانی "اشپیگل" ایالات متحده، علی رغم اظهارات مایک پنس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده در کنفرانس امنیتی مونیخ در رابطه به نقش "رهبری امریکا" در واقع در برابر روسیه و چین این نقش را از دست می دهد.
براساس گزارش این روزنامه، مایک پینس در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که ایالات متحده از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ "قوی تر از همیشه شد که این امر امریکا را دوباره به رهبر جهان آزاد مبدل ساخت."
اشپیگل می نویسد، با توجه به گفته های مایک پنس، جهان موازی چنین است. اما این امر در حقیقت برعکس گفته های معاون رئیس جمهور امریکا است. امریکا اکنون در حال از دست دادن موضع خود به دیگران "روسیه، چین و ایران" بوده و دیگر رهبر دنیا نیست.
نشریه خاطر نشان می سازد که، علاوه بر همه این موضوعات، در حال حاضر، روابط آتلانتیک عمیق ترین بحران در تاریخ خود را تجربه می کند. همزمان با این بحران؛ ایالات متحده نیز موضع خود را به کشور های که در بالا ذکر شد واگذار می کند.
روزنامه در ادامه می نویسد: نمایندگان کشور های اروپایی با جدیت سخنان مایک پنس؛ معاون رئیس جمهور امریکا را شنیدند.
برای آنها روشن بود که، مفهوم سخنان پنس از "رهبر بودن" چیست؟ یعنی امریکا دستورات را صادر می كند، در حالی كه دیگران آنها را انجام می دهند. این با ایده های خود این کشور درباره همکاری سازگار نیست.
معاون ترامپ در نهایت با گفتن جمله "خداوند امریکا را در پناه خود نگه دارد" سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ را پایان داد.
کنفرانس امنیتی مونیخ از 15 تا 17 فبروری در مونیخ برگزار شد. بیش از 35 تن از سران دولت‌ها و کشورها، حدود 50 وزیر خارجه و 30 وزیر دفاع از سراسر جهان در این کنفرانس شرکت کرد. اشرف غنی رئیس جمهور کشور نیز دراین کنفرانس شرکت کرد. برعلاوه، مایک پنس معاون رئیس‌جمهوری امریکا، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران از جمله شرکت‌کنندگان هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала