وزارت معارف در تلاش افزایش حقوق آموزگاران است

© Sputnik / Tariq Azimوزارت معارف در تلاش افزایش حقوق آموزگاران است
وزارت معارف در تلاش افزایش حقوق آموزگاران است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست وزارت معارف گفت، که حقوق ماهانۀ آموزگاران اصلاً کافی نیست.
تروریستان داعش چهارده آموزگار و کارمند معارف را در ننگرهار ربودند - اسپوتنیک افغانستان
تروریستان داعش چهارده آموزگار و کارمند معارف را در ننگرهار ربودند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، میرویس بلخی سرپرست وزارت معارف افغانستان می‌پذیرد، که حقوق ماهانۀ آموزگاران اصلاً کافی نیست، بیشتر آموزگاران سرپناه ندارند و با ده‌ها مشکل دیگر هم مواجه‌اند.

به گفتۀ آقای بلخی، برای حل این مشکلات و افزایش حقوق آموزگاران، تحلیلی از سوی وزارت معارف انجام شده و این تحلیل برای اقدام‌های بعدی به حکومت سپرده شده است.

 به گفتۀ او، میزان افزایش حقوق آموزگاران از سوی وزارت مالیه تعیین خواهد شد و وزارت معارف در تلاش افزایش حقوق آموزگاران است.

سرپرست وزارت معارف می‌افزاید، که در کنار افزایش حقوق ماهوار آموزگاران، آنان همه مکمل‌ها و شاخص‌هایی که در تقویت آموزگاران از لحاظ روحی و روانی کمک‌ ‌کند را روی دست دارند.

بلخی می‌گوید، پس از تلاش‌های فراوان توانسته‌اند ارتقای قدم و بست را پس از هشت سال یک‌بار دیگر روی دست گیرند.

در همین حال، شمروزخان مسجدی، سخنگوی وزارت مالیه افغانستان می‌گوید، طرح جامعی برای افزایش حقوق ماهوار همه کارمندان خدمات ملکی روی دست است، که شامل آموزگاران نیز می‌شود.

 به گفتۀ مسجدی، کمیتۀ مشترکی متشکل از نمایندگان وزارت‌های مالیه، اقتصاد، کار و امور اجتماعی و کمیسیون خدمات ملکی روی طرح افزایش حقوق‌ ماهوار کارمندان حکومت کار می‌کند.

نگرانی از کمبود حقوق آموزگاران از دیر زمانی به این‌سو همواره در نشست‌ها مطرح شده، اما تا کنون اقدام عملی برای حل این مشکل انجام نشده است.

یادآوری می کنیم، که حقوق اندک، نداشتن سرپناه و چالش‌های اقتصادی همواره از دشواری‌های جدی آموزگاران بوده است. رهبران حکومت پیشین و کنونی وعده‌های زیادی برای حل این مشکلات دادند؛ اما تاکنون هیچ تغییر مثبتی در زندگی آموزگاران رونما نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала