شرط ارگ برای اشتراک در نشست قطر

© Photo / M.Naderiشرط ارگ برای اشتراک در نشست قطر
شرط ارگ برای اشتراک در نشست قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به برگزاری نشست هفته آینده در قطر می‌گوید، اگر طالبان به گفتگو‌های مستقیم با حکومت حاضر شوند، هیئت این کشور در آن نشست اشتراک خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری افغانستان، محمد هارون چخانسوری، سخنگوی رئیس جمهور افغانستان روز گذشته (دوشنبه 29 دلو) در یک نشست خبری در کابل گفت: در صورتی که طالبان برای مذاکرات مستقیم با حکومت افغانستان آماده هستند، نمایندگان حکومت در نشست قطر شرکت خواهد کرد.
سخنگوی اشرف غنی تاکید کرد: در صورت عدم موافقت طالبان برای مذاکره مستقیم، حکومت افغانستان در نشست قطر شرکت نمی کند.
نمایندگان آمریکا و طالبان قرار است هفته آینده در شهر دوحه قطر در مورد پروسه صلح افغانستان گفتگو کنند. 

شرایط اشرف غنی برای واگذاری قدرت به طالبان - اسپوتنیک افغانستان
شرایط اشرف غنی برای واگذاری قدرت به طالبان

چخانسوری، سخنگوی رئیس جمهور افغانستان افزود: در پروسه صلح افغانستان نسبت به گذشته وضاحت به میان آمده است و کشورها تنها نقش تسهیل کننده را ایفا می کنند.
به گفته وی، حکومت افغانستان با زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان روی یک کار شیوه جدید در مورد مذاکرات صلح به توافق رسیده است.
چخانسوری گفته که در صورتی که نیاز دیده شود، حکومت در ترکیب هیأت گفت ‌وگو کننده‌‌ای صلح تغییرات به میان آورد و این هیأت بیشتر از این بزرگ‌ تر خواهد شد.
هارون چخانسوری در این نشست خبری تأکید کرد که این هیأت در شرایطی تغییر می کند که چگونگی پروسه‌ی صلح در مراحل مختلف مشخص شود و تعیین شود که هیأت گفت ‌وگوکننده با چه راهکار و با کدام ترکیب می تواند بیشتر مؤثر باشد.او در ادامه گفت که روی تیم، ترکیب تیم و چگونگی تیم مذاکره‌کننده کار و مشوره ‌ها جریان دارد و هر زمانی‌ که به نتیجه برسد با مردم افغانستان شریک خواهد شد.
قرار بود روز دوشنبه (۲۹دلو) نماینده‌گان طالبان با ایالات متحده در اسلام‌آباد دیدار کنند، اما گروه طالبان اعلام کردند که نام شماری از اعضای هیئت گفت‌وگو کنندۀ این گروه در فهرست سیاه سازمان ملل و ایالات متحده و به همین دلیل نمی‌توانند به پاکستان بروند — این دیدار به تعویق افتاد.
قرار است زلمی خلیل‌زاد هفتۀ آینده با نماینده‌گان طالبان برای پنجمین بار در دوحه دیداری داشته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала