16 ایالت امریکا از ترامپ شکایت کرد

© REUTERS / Jonathan Ernst16 ایالت امریکا از ترامپ شکایت کرد
16 ایالت امریکا از ترامپ شکایت کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانداران 16 ایالت امریکا در پی اعلام وضع فوق العاده از رئیس جمهور ترامپ شکایت کردند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه New York Times ، شانزده ایالت امریکا به شمول نیویورک و کالفرنیا،از دونالد ترامپ، رییس جمهوری این کشور به خاطر اعلام وضعیت اضطراری با هدف به دست آوردن منابع مالی لازم برای احداث دیوار مرزی با مکسیکو به دادگاه شکایت کرده اند.
دادستان کل ایالت کالیفرنیا گفت: از رئیس جمهوری ترامپ شکایت می‌کنیم تا از اقدام یکجانبه او برای دزدی بودجه مالیات دهندگان که به‌صورت قانونی از سوی کنگره برای مردم ایالت ما تعیین شده بود، جلوگیری کنیم.
هیچ رئیس‌جمهوری در امریکا تا کنون برای تأمین بودجه مربوط به یکی از پروژه‌های مدنظر خود اعلام وضعیت اضطراری نکرده است.
استدلال ایالت‌های شاکی این است که ترامپ با اعلام وضعیت اضطراری برای تأمین بودجه نزدیک به 8 میلیارد دالری ساخت دیوار در مرز مکسیکو و آمریکا، کنگره را دور زده است.
"قانون اضطرارهای ملی" به رئیس‌جمهور امریکا اختیار داده در مواقعی که ضروری می‌داند وضعیت اضطراری اعلام کند. در چنین وضعیتی، رئیس‌جمهور حق دسترسی به وجوهی را خواهد داشت که در حالت عادی بایستی از کنگره تأمین آنها را درخواست کند.
ترامپ پیش از این از کنگره خواسته بود با بودجه 5.7 میلیارد دالر برای احداث دیوار مذکور موافقت کند. امتناع قانونگذاران امریکایی از موافقت با این درخواست به تعطیلی دولت فدرال منجر شد. این تعطیلی 35 روز ادامه داشت و طولانی‌ترین تعطیلی دولت امریکا در تاریخ را به نام ترامپ رقم زد.
ترامپ بعد از آنکه نتوانست از مسیر کنگره این بودجه را تأمین کند گفت که از طریق اعلام وضعیت اضطراری ساخت دیوار مرزی را دنبال خواهد کرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала