امریکا: پاکستان برضد گروه‌های که همسایه‌هایش را تهدید می‌کنند بجنگد

© AP Photo / J. Scott Applewhiteامریکا: پاکستان برضد گروه‌های که همسایه‌هایش را تهدید می‌کنند بجنگد
امریکا: پاکستان برضد گروه‌های که همسایه‌هایش را تهدید می‌کنند بجنگد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه امریکا از پاکستان خواسته است تا با رعایت قطعنامه های سازمان ملل اجازه ندهد هراس افگنان درآن کشور لانه امن داشته باشند و امنیت کشورهای دیگر را تهدید کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از 1tvnews ، وزارت خارجه امریکا در واکنش تازه‌ی خود در پیوند به حمله پالواما در کشمیر هند، اعلام کرده است که با هند همکاری می‌کند تا گروه‌های که امنیت این کشور را با خطر روبه رو کرده اند، مبارزه کند و از پاکستان خواسته است تا با رعایت قطعنامه های سازمان ملل اجازه ندهد هراس افگنان درآن کشور لانه امن داشته باشند و امنیت کشوری دیگری را تهدید کنند.
با افزایش تنش‌ها میان پاکستان و هند، ایالات متحد از اسلام‌آباد خواسته اجازه ندهد گروه‌‌های هراس‌افگن از آدرس این کشور، تهدیدی را متوجه امنیت همسایه‌های این کشور کند.
وزارت خارجه امریکا در تازه‌ترین واکنش گفته است که ایالات متحد در برابر گروه های هراس افگن از دهلی نو حمایت قوی دارد و این کشور را در امر مبارزه با هراس افگنی همکاری می کند.
رابرت پالادینو معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت: "ما از هند در کار مبارزه با تروریزم پشتیبانی قوی داریم ما با هند روابط و همکاری خیلی نزدیک امنیتی داریم که شامل عملیات‌های ضد تروریزم نیز می‌شود. ما به همکاری با دولت هند در تلاش‌های آن کشور برضدهراس افگنی متعهد هستیم".
وزارت خارجه امریکا از پاکستان نیز خواسته است تا با هند در انجام تحقیقات در پیوند به حمله هفته پیش در کشمیر، همکاری کند و عاملان این حمله را به دادگاه بکشاند.
رابرت پالادینو معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت: "ما با پاکستان نیز درتماس هستیم و از این کشور می‌خواهیم در انجام تحقیقات هند را همکاری کند و در نهایت گروه‌هایی که مقصر شناخته می‌شوند را مجازات کند".
همزمان وزیرخارجه پاکستان با تاکید بر موضع پاکستان و سخنان نخست وزیر این کشور در پیوند به حمله پالواما تاکید کرده است که درصورت هر حمله ی از سوی هند، پاکستان بی درنگ به دهلی نو پاسخ خواهد گفت.
شاه محمود قریشی هم چنین گفته است که دبیرکل سازمان ملل در پاسخ به نامه او اطمینان داده است که نخواهد گذاشت هند دست به اقدام احتمالی نظامی علیه پاکستان بزند.
وزیرخارجه پاکستان روز گذشته درنامه ی از دبیرکل سازمان ملل خواسته بود برای جلوگیری از مقابله نظامی احتمالی میان دو کشور تنش زدایی کند.
پاکستان بخاطر پناه‌دادن به گروه های مسلح مخالف با حکومت افغانستان و نظام هند، از سوی امریکا از آغاز سال ۲۰۱۸به اینسو زیر فشار واشنگتن قرار گرفته و کمک های مالی و نظای امریکا بر واشنگتن تعلیق شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала