آغاز حرکت مردمی صلح خواهی در کنر

© Photo / J.Kargyarآغاز حرکت مردمی صلح خواهی در کنر
آغاز حرکت مردمی صلح خواهی در کنر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
همزمان با تلاش‌های حکومت از بهر انجام گفتگوهای صلح، اعضای حرکت مردمی برای صلح می‌گویند، تلاش آنان بر این است که طرف‌های درگیر جنگ به آتش‌بس تن دهند.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز، حرکت مردمی صلح‌خواهی در ولایت کنر، اخیرا گردهمایی بزرگی را درمرکز این ولایت راه اندازی نموده است.
درجریان این گردهمایی، این حرکت مردمی ازطرف‌های درگیر جنگ خواستند تا آتش بس نمایند و زمینه را برای رسیدن به صلح پایدار فراهم کنند. 

همزمان با تلاش‌های حکومت از بهر انجام گفتگوهای صلح، اعضای حرکت مردمی برای صلح می‌گویند، تلاش آنان بر این است که طرف‌های درگیر جنگ به آتش‌بس تن دهند. درهمین حال کسانی که دراین گردهمایی شرکت کرده اند شعار می دادند که از "افغان کشی باید طرف‌های درگیر دست بکشند".
حرکت مردمی صلح‌خواهی یا کاروان صلح هلمند نخستین دادخواهی شان را چند ماه پیش با آغاز سفر با پای پیاده ازلشکرگاه به هلمند آغاز کرد و برای مدتی درکابل نیز چادر دادخواهی برای صلح برپا کردند.
کاروان صلح‌خواهی، ۳۴ سال گذشته پای پیاده از کابل به سمت ولایت‌های شمال‌کشور حرکت کردند. آنان در ولایت‌های گوناگون با مردم دیدار کردند و پیام خودرا به آنان رساندند.
اعضای این کاروان، تأکید می‌ورزند که با هر گونه تهدید مبارزه می‌کنند و فشارها مانع حرکت صلح‌خواهی آنان شده نمی‌تواند؛ زیرا آنان مردم را با خود دارند.
اعضای این کاروان می‌گویند که برای نه گفتن به جنگ به حرکت‌های صلح خواهی‌شان ادامه می‌دهند و به ولایت‌های دیگر کشور نیز می‌روند تا پیام شان را برسانند.
سال گذشته نیز حرکت مشابه در ولایت هلمند براه انداخته شد. آنزمان این اقدام، مورد حمایت از سوی جامعه جهانی از جمله سازمان ملل قرار گرفت.
یوناما در بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت از گردهمایی صلح هلمندی، آن را گامی مهم برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی و رسیدن به صلح و پایان جنگ دانست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала