ترامپ: ساحه فضایی در اولویت امنیت ملی امریکا قرار دارد

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ: ارتش امریكا در صورت لزوم می تواند به سوریه و افغانستان بازگردد
ترامپ: ارتش امریكا در صورت لزوم می تواند به سوریه و افغانستان بازگردد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، فضا را در اولویت کار دستگاه امنیت ملی امریکا قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در حساب کاربری خود در توییتر با نشر مستقیم به مردم امریکا خطاب نمود که تشکیل نیروی فضایی در اولویت امنیت ملی کشور قرار دارد.
به گفته رییس جمهور ایالات متحده، دولت فضا را به عنوان یک منطقه نظامی شناخته و "ایجاد نیروهای فضایی را یکی از اولویت های امنیت ملی اعلام می دارد."  

پیش ازاین در تاریخ 19 فبروری، رئیس جمهور امریکا دستوری را امضا کرده است که بر اساس آن پنتاگون موظف به تشکیل نیروی فضایی ایالات متحده خواهد شد.
برعلاوه، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا با امضای این فرمان، به پنتاگون دستور داده است تا نیروی فضایی ایالات متحده را تشکیل دهد. این ششمین شاخه نیروهای مسلح امریکا خواهد بود که در چارچوب نیروی هوایی این کشور فعالیت خواهد کرد.
در فرمان امضا شده ترامپ آمده است: "وزارت دفاع اقدامات لازم را برای تشکیل نیروی فضایی امریکا به عنوان ششمین شعبه از نیروهای مسلح ایالات متحده در چارچوب نیروی هوایی اتخاذ خواهد کرد. "
ترامپ در این فرمان همچنین به پنتاگون دستور داده است تا پیشنهاد قانونی را ارائه دهد که بر اساس آن مجوز کنگره برای تشکیل نیروی فضایی لازم باشد.
گرچه نیروی فضایی امریکا فعلا در چارچوب نیروی هوایی فعالیت خواهد کرد ولی در نهایت این نیرو به عنوان یک شعبه مستقل از ارتش آمریکا فعالیت خواهد داشت.
در فرمان امضا شده ترامپ آمده است: تلاش برای تشکیل نیروی فضایی امریکا با هدف مقابله با تلاش های دشمنان بالقوه ما برای توسعه قابلیت های نظامی در فضا بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала