هنوز امریکا قصد خروج از افغانستان را ندارد

© AP Photo / Musadeq Sadeqجنرال جوزف وتل
جنرال جوزف وتل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال جوزف وتل: هنوز امر خروج نیروهای امریکا از افغانستان صادر نگردیده است.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال جوزف وتل اظهار داشته است که قوماندانی مرکزی ایالات متحده هنوز دستور خروج نیروهای نظامی از افغانستان را دریافت نکرده و فشار بر جنبش طالبان ادامه خواهد یافت.

فرمانده ارتش امریکا: حمایت کشورهای منطقه، کلید موفقیت در افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
فرمانده ارتش امریکا: حمایت کشورهای منطقه، کلید موفقیت در افغانستان است

در روز پنج شنبه، یک کنفرانس منظم از لوی درستیز وزارت دفاع کشورهای آسیای مرکزی و جنوبی برای نخستین بار در تاشکند برگزار شد که سازمانده آن CENTCOM میباشد.
وی افزود: «ما همچنان به فشار نظامی بر طالبان ادامه خواهیم داد وماموریت ما تغییر نکرده است».
واتل در جریان این کنفرانس گفت: ما امر برای خروج نیروها را دریافت نکرده ایم.
به گفته وی، وضعیت نظامی تاکتیکی در افغانستان قسماً بدون تغییر است. اما وتل می گوید: "هیچ یک از طرفین نمیتوانند به طور کامل از مزایای نظامی بهره ببرند. اما فشار هدفمند بر طالبان برای حمایت از مذاکرات، زمینه ای برای خوش بینی را بما می دهد.
رئیس قوای مرکزی امریکا گفت که موفقیت نیروهای امنیتی و ملی افغانستان اعتماد ساکنان محلی بر این نیروها را افزایش داده است. به گفته وی، نیروهای امنیتی افغان با موفقیت به طالبان در ولایت هلمند می جنگند و در ولایت غزنی مقاومت علیه طالبان آغاز گردیده است.
در اواخر ماه جنوری، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا گفت که در صورت توافق صلح برای حل و فصل در افغانستان آماده است نیروهای خود را از افغانستان خارج کند. نیروهای آمریکایی از سال 2001 در افغانستان حضور دارند و در آنجا عملیات هایی علیه ستیزه جویان گروه تروریستی داعش (فعالیت آن در فدراسیون روسیه ممنوع است) و جنبش طالبان انجام داده اند. در حال حاضر بیش از 14هزار قوای امریکائی در افغانستان وجود دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала